1

راه‌اندازی کارگروهی تازه در سینما همچنان با افراد تکراری؛ این بار به‌بهانه بررسی آسیب‌های کرونا!!/آقای انتظامی! به اعضای این کارگروه، حق‌جلسه هم تعلق می‌گیرد؟؟

سینماروزان: راه‌اندازی کارگروه و شورا در ساختار دولتی سینمای ایران، سنتی دیرینه است و هرچقدر هم که در ریاست سینما تغییر ایجاد می‌شود ولی نه تنها از راه‌اندازی کارگروه دست نمی‌کشند که باز کارگروه تازه‌ای راه می‌اندازند.

به‌تازگی و تازه سه هفته بعد از تعطیلی سینماها به‌خاطر کرونا، کارگروهی تازه توسط حسین انتظامی راه افتاده؛ این بار به بهانه بررسی آسیب‌های کرونا!!

فارغ از اینکه در دوران شیوع کرونا اغلب شهروندان دعوت می‌شوند به دوری از اجتماعات، ولی سازمان سینمایی به‌جای نظرسنجی الکترونیک از سینماگران مجرب برای حل زیان‌های وارده به سینما، باز محفلی برای اجتماع افراد راه می‌اندازد جای پرسش است.

باز اگر در همین کارگروه تازه هم بدنه سینما بودند که دعوت به همفکری می‌شدند جای امیدواری بود ولی وقتی بخش عمده کارگروه سینمایی کرونا هم از مدیران و کارمندان ارشاد و سازمان سینمایی هستند و فقط یک سینماگر در کارگروه حضور دارد، مشخص است که نمی‌توان امیدواری چندانی هم به خروجی چنین شوراهایی داشت.

از سوی رییس سازمان سینمایی، سید محمدمهدی طباطبایی نژاد، محمود اربابی و رمضانعلی حیدری خلیلی معاونان سازمان ، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندق اعتباری هنر و سید غلامرضا موسوی تهیه کننده به عنوان اعضای «کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما» معرفی شدند که بخش عمده آنها نیروهای متبوع ارشاد و سازمان هستند که در همان حیطه مدیریتی خویش هم عملکردشان مناقشه‌برانگیز بوده است.

فقط درنظر بگیرید مدیران خانه سینما و صندوق اعتباری هنر که یکی بخاطر عدم شفافیت در چگونگی توزیع عیدی میلیاردی۹۸ ارشاد میان سینماگران و دیگری بخاطر بی‌کفایتی شرکتی که برای بیمه تکمیلی درمان سینماگران انتخاب شده در همه ماههای گذشته مدام با انتقاد روبرو بوده‌اند، وارد کارگروه بررسی آسیبهای کرونا هم شده‌اند!!

این پرسش هم به‌مانند تمام کارگروههای دیگر سازمان به قوت خود باقیست که چرا یک بار درباره حق‌جلسه اعضای این گونه کارگروهها هیچ شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد؟؟