1

راه‌اندازي وزارت ارشاد شماره۲⇐واقعيت پنهان يا گافی دیگر از متصدي روابط عمومي سينما؟؟+عکس

سينماروزان: دو روز قبل بود که نقل قولي منسوب به محمدمهدي حيدريان رييس سازمان سينمايي درباره راه اندازي وزارت ارشاد شماره2 از طريق روابط عمومي انجمن سينماي جوان منتشر شد و البته متصدي روابط عمومي سازمان سينمايي هم آن را بي کم و کاست در سايت رسمي سازمان منتشر کرد!

به گزارش سينماروزان اين نقل قول از لحظه انعکاس پرسشهاي بسياري را ايجاد کرد و برخي را به صرافت انداخت که گمان کنند به مانند دوران جواد شمقدري که خانه سينماي شماره 2 راه افتاد و به واسطه آن در موعدهاي زماني مختلف يک سري اقلام رفاهي ميان بدنه صنف و نه فقط يک حلقه حداقلي توزيع شد، حالا هم بناست وزارت ارشاد شماره2 ايجاد شود بلکه برخي از امور جامانده صنف هنرمندان از طريق آن پيگيري شود.

با اين حال حذف ناگهاني نقل قول حيدريان درباره راه اندازي وزارت ارشاد2 از خروجي برخی رسانه ها پرسشهاي دیگری را شکل داد؛ پرسشهايي که از عدم تمايل مقامات بالادستي به انتشار اين خبر تا گاف متصدي روابط عمومي سينما را دربرمي گرفت بخصوص که روابط عمومی پیشتر و با انعکاس «نوردلوله اهواز» به شکل «نبرد لوله…» یا انتشار عبارت «تفریغ بودجه» با «قاف» هم مرتکب گافهایی از این دست شده بود.

رسانه مستقل «سينمامخاطب» از جمله رسانه هايي بود که تقريبا از همان اولين لحظات انتشار اين نقل قول آن را بازتاب داد و بعد از تغيير ناگهاني نقل قول هم با انتشار گزارشي، هم چرايي آن را به چالش کشيد و هم تصوير نقل قول حيدريان در سايت رسمي سازمان سينمايي را منتشر کرد و در ذیلش آن را گافی منسوب به متصدی روابط عمومی سازمان دانسته بود.

گزارش «سينمامخاطب» را بخوانيد:

روابط عمومى انجمن سينماي جوان گزارشى از ديدار محمدمهدی حيدريان رئيس سازمان سينمايى با روساى دفاتر انجمن سينماى جوان به رسانه ها ارسال  كرد كه در متن آن به نقل از حيدريان گفته شده بود كه با ممارست عباس صالحى وزير ارشاد كارگروه ويژه اى براى داير كردن وزارتخانه ارشاد شماره 2 آغاز به كار كرده  است، همين جمله حيدريان به تيتر رسانه ها بدل شد و همه خبرگزارى ها  ايجاد شعبه دوم وزارت ارشاد را  گزارش كردند و روابط عمومي سازمان سينمايي هم آن را در خروجي سايت خود قرار داد.

پس از گذشت چند ساعت به يك باره پاراگراف ممارست وزير ارشاد براي داير كردن وزارتخانه ارشاد 2 در برخى از خبرگزارى ها به تشكيل كارگروه ويژه اى براي ايجاد نوشتن برنامه هاى متناسب با شرايط روز وزارتخانه ارشاد، تبديل شد! به نظر مي رسيد چند رسانه خاص متن پاراگراف تشكيل شعبه دوم وزارتخانه ارشاد را به مدد تلاش هاى متصديان روابط عمومي تغيير داده‌اند ولي مابقى رسانه ها تغييرى در متن اوليه ايجاد نكردند.

سوال اولي که در اين ميان پيش مى آيد اين است كه بالاخره شعبه دوم وزارتخانه ارشاد با سياستگذاري هاى جديد ايجاد مى‌شود يا خير و آيا به لحاظ قانونى تشكيل آن شدنى است؟

سوال دوم آن است چرا بايد اين خبر بايد به مديريت مهمي در ارشاد منسوب شود؟

سوال سوم اينکه اگر خبر كذب است چرا به صورت شفاف و روشن به رسانه ها در اين باره توضيح داده نشد و تلاش شد صرفا در تماسهايی خصوصي تلاش شد نقل قول مذکور از خروجی برخی رسانه های ارگانی حذف شود؟

نقل قول اولیه منسوب به حیدریان در سایت رسمی سازمان
نقل قول اولیه منسوب به حیدریان در سایت رسمی سازمان/ در این نقل قول می خوانیم: ما با نظر صالحی کارگروه ویژه ای را برای نوشتن برنامه های متناسب با شرایط روز در وزارت ارشاد شماره2 آغاز کرده ایم…