1

رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران روی آنتن زنده مطرح کرد⇐چرا هر کسی هر جایی مشکل دارد توی سر سینما می‌زند؟!/زمانی نه چندان دور پخش‌کننده “آدم برفی” بودم و دستخط حضرت آقا را در بلامانع بودن نمایش فیلم داشتم اما به آن اعتنا نکردند!/نمایندگان به‌جای دخالت در سینما به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم بروند که مردم هر روز مرغ را به یک قیمت نخرند!/آن کسی که به اسم مجلس یا هر سازمان و نهاد دیگری زیرآب سینما را می‌زند قطعا مخالف نظام است!/چرا از فقر و گرانی و کودکان کار حرفی نمی‌زند؟/مشکل فقط سینماست؟؟/اگر فکر می‌کنند فقط سینما مشکل ماست ما حاضریم این سینما را تعطیل کنیم به این شرط که مشکلات اقتصادی بدنه جامعه به سرعت حل شود!

سینماروزان/امیرعباس صباغ: سینمای امروز شبیه فرزند تو سری خوری شده است که هر کسی هر جایی مشکل دارد توی سر سینما می‌زند و اگر فکر می کنند فقط سینما مشکل ماست ما حاضریم این سینما را تعطیل کنیم البته به این شرط که مشکلات اقتصادی بدنه جامعه به سرعت حل شود!

سیدضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان با بیان مطلب فوق در برنامه سینمامعیار رادیوگفتگو بیان داشت: در شرایطی که در دنیا سینمای ایران را به طور کامل می شناسند در داخل همیشه با سینما برخورد سیاسی شده و آن را قربانی بازی های سیاسی می‌کنند و کاری هم با قانون ندارند‌.

تهیه‌کننده “اعتراض” گفت: مشکل امروز سینمای ما فقط به وزارت ارشاد برنمی گردد چون می دانیم از بسیاری از جاهای دیگر به وزارت ارشاد فشار می آورند!

هاشمی ادامه داد: زمانی نه چندان دور پخش کننده “آدم برفی” بودم و دستخط حضرت آقا را در بلامانع بودن نمایش و حتی تعریف شان از فیلم را هم داشتم اما به آن اعتنا نکردند و خودشان با اجتهاد شخصی جلوی نمایش فیلم را گرفتند و چند سال بعد هم مشابه همین اتفاق برای “مارمولک” افتاد!

تهیه‌کننده “عروس” گفت: دیدگاه حوزه هنری هیچ ربطی به دیدگاه نظام ندارد و فقط سلیقه شخصی است. زمانی می گفتند مثلا در ایام محرم و صفر فیلم کمدی اکران نمی کنیم، این را می‌شد تا حدودی درک کرد ولی ممانعت کامل از اکران یک فیلم از هیچ سینماداری پسندیده نیست بلکه باید سینمادارها براساس میزان مخاطب، سانس‌ها را تقسیم کنند.

رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان بیان داشت: این نماینده‌ای که از وزیر ارشاد حکم می‌گیرد و در مجلس وی را تهدید به استیضاح می‌کند بهتر است دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم برود که مردم هر روز مرغ را به یک قیمت نخرند! این اقدامات بیشتر برای خودنمایی ست.

وی افزود: نمایندگانی در مجلس داریم که بسیار به ما کمک می‌کنند و نسبت به سینما آگاهی بالایی دارند اما آن کسی که به اسم مجلس، حوزه یا هر سازمان و نهاد دیگری زیرآب سینما را می‌زند قطعا مخالف نظام است.

رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان تاکید کرد: این آقایی که خود را علامه دهر می داند و از برجام تا سینما راجع به همه چیز نظر می دهد و اخیرا هم علیه فیلم  شهرگربه ها” مطالب تند و تیزی علیه سیدجواد هاشمی گفته بود، چرا از فقر و گرانی و کودکان کار و …. حرفی نمی‌زند؟ فقط سینما مشکل است؟ از سر شکم سیری راجع به سینما نظر ندهید! ما دیگر قسم حضرت عباس شما را باور نمی کنم چون دم خروس را زیر لباس تان دیدیم.

هاشمی خاطرنشان ساخت: بهتر است مدیریت سینما را به اهلش بسپارند و به فکر حل مشکلات اساسی مردم باشند و بروند مسائلی مثل رکود، بیکاری، تورم و مسائل اقتصادی آحاد جامعه را حل کنند تا چهار سال بعد باز اوضاع از این، بدتر نباشد.