1

رئیس اسبق اداره نظارت بیان کرد⇐شگفت‌زده‌ام که می‌بینم ۶۰ فیلم در صف درخواست پروانه‌اند!!!/حجم بالای تقاضا برای دریافت پروانه ساخت، نگران‌کننده است!/فکر نمی‌کردم در شرایط رکود اقتصادی این حجم بالای تقاضا برای دریافت پروانه شکل گیرد!!

سینماروزان/پرستو فرهادی: رییس اسبق اداره نظارت از عطش تولید در دوران رکود اقتصادی ابراز شگفتی کرد و خواستار فعالیت بیشتر شوراهای نظارتی شد.

علیرضا سجادپور معاون اسبق نظارت به خبرگزاری ایسنا گفت: وقتی اخیرا برای دریافت پروانه ساخت اقدام کردم متوجه شدم که حدود شصت درخواست در انتظار دریافت پروانه ساخت هستند و این تعداد درخواست مرا شگفت‌زده کرد!!!

رئیس اداره نظارت در دولت دوم احمدی‌نژاد بیان داشت:  فکر نمی‌کردم در شرایطی که رکود اقتصادی در سینما وجود دارد، اینقدر سرمایه بتوان فراهم کرد که حجم بالای تقاضا برای دریافت پروانه شکل گیرد. الان ما برای ساخت فیلم خود منتظریم ببینیم در این صف طولانی کِی نوبت ما می‌شود. البته زمان هم نداریم چون بعضی فیلم ها بنا به شرایط قصه، زمان مشخصی را باید برای فیلمبرداری داشته باشند مثل پروژه ما که باید در تابستان فیلمبرداری شود و اگر زمان از دست برود یک سال به تاخیر می‌افتد.

سجادپور تاکید کرد: صف طولانی تقاضا برای دریافت پروانه ساخت، کمی نگران کننده است! امیدوارم دوستان در شورای پروانه ساخت فشار بیشتری را از نظر فشردگی کار تحمل کنند.