1

پیوند کبد دو کارگردان پیشکسوت خاطره‌ساز در بیمارستان نمازی شیراز

سینماروزان: به جز ضیاءالدین دری کارگردان سرشناس سریالهای «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» که مدتی است به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شده و تحت عمل پیوند کبد قرار گرفته است، یدالله صمدی کارگردان سریال «شوق پرواز» هم برای پیوند کبد به این بیمارستان انتقال داده شده است.

هرچند یدالله صمدی و ضیاءالدین دری این روزها بخاطر پیوند کبد در وضعیتی مشابه قرار گرفته‌اند ولی در زندگی حرفه‌ای هم وضعیت این دو چندان متفاوت نیست بخصوص که بعد از سالها تجربه، چنان که باید در سالهای اخیر از دست اندرکاران سینما و تلویزیون حمایت ندیدند.

ضیاءالدین دری که بعد از ممیزیهای وارده به سریال ضدانگلیسی «کلاه پهلوی»، تا به امروز و علیرغم تلاش برای راه انداختن پروژه های مختلف از «زینب نامه» گرفته تا «سنجرخان» نتوانست پروژه ای را جلوی دوربین ببرد.

یدالله صمدی هم که ساخت آثاری خاطره ساز نظیر «مردی که زیاد میدانست»، «اتوبوس» و «آپارتمان شماره سیزده» را در کارنامه دارد، آخرین بار چهار سال قبل درام اقتباسی «پدر آن دیگری» را تولید کرد که بعد از بایکوت در جشنواره فجر و نمایش در بخش خارج از مسابقه، در اکران هم به دلیل محدودیت سالن چنان که باید دیده نشد. صمدی بعد از «پدر آن دیگری» مدتها رایزنی کرد برای تولید یک کمدی با نام «مشدی عباد» اما به نتیجه نرسید.

صمدی و دری این روزها همدردِ همدردند چون نه تنها با درد و رنج ناشی از پیوند کبد مواجهند بلکه کم‌لطفی از سوی مدیران مدعی فرهنگ را بیش از هر زمان دیگری در این سالها چشیده‌اند…