1

دو هفته بعد از نامه سینماگران به رییس جمهور⇐مصطفی زمانی: در کشوری که اهالی سینمایش بیمه نیستند چطور انتظار دارید که به محیط زیست فکر کنند؟

سینماژورنال: در ماههای اخیر و در میان اهالی سینما با کمپین های مختلفی روبرو بوده ایم که از کمک به بیماران لاعلاج گرفته تا جمع آوری هزینه درمان کودکان آسیب دیده را پوشش می دهد.

به گزارش سینماژورنال در این بین کمپین هایی را هم داشته ایم که با حضور سینماگران و در جهت حمایت از حقوق حیوانات و حفظ محیط زیست به راه افتاده اما در میان همه این کمپین ها سینماگران انگار یادشان رفته است که ده ها نفر از هم صنفان شان از داشتن یک بیمه حداقلی هم محرومند و برای نمایش دردمندی آنها هم که شده بد نیست کمپینی هم برای کمک به این هم صنفان به راه بیفتد.

مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون که با سریال “یوسف پیامبر” شناخته شد و اخیرا هم سریال “شهرزاد” را در شبکه خانگی داشت در گفتگویی که به بهانه نقش سینما در حفظ محیط زیست با “ایسنا” داشته به صراحت  به این تناقض اشاره کرده است.

زمانی می گوید:  در کشوری که اهالی سینمایش بیمه نیستند و امنیت شغلی ندارند چطور انتظار دارید که به محیط زیست فکر کنند؟

وی ادامه می دهد: منظورم هم تمام اهالی سینماست، زیرا همکاران ما سال‌هاست که درگیر گرفتن یک دفترچه بیمه هستند و من فکر می‌کنم رسیدگی به مشکلات آنها، مسئولیت اول است.

به گزارش سینماژورنال مشکلات رفاهی ابتدایی بدنه صنف سینما و عدم پاسخگویی صریح سران صنف به درخواست سینماگران برای حل مشکل سبب ساز آن شده بود که چندی قبل بیشتر از 400 نفر از بدنه سینما نامه ای به رییس جمهور نوشته و از وی برای کمک به حل مشکلات یاری بطلبند.(اینجا را بخوانید)