1

دو نقطه نظر متضاد در مساله‌ای ساده⇐محسن چگینی( تهیه‌کننده “پژمان”): در تمام عمرم بازیگر-پولی ندیده‌ام!/سعید خانی (تهیه‌کننده “لونه زنبور”): بازیگر-پولی وجود دارد و نباید کتمانش کرد!

 

سینماروزان/مجتبی اردشیری: عجیب است که در مساله‌ای کاملا ساده مرتبط با رسوخ بازیگر-اسپانسر در سینما و تلویزیون، نقطه نظراتی کاملا متضاد وجود دارد.

به‌گزارش سینماروزان محسن چگینی تهیه‌کننده‌ایست که می‌گوید تاکنون بازیگر-پولی در سینما و تلویزیون ندیده و سعید خانی تهیه‌کننده‌ایست که وجود بازیگر-پولی را تایید کرده!

محسن چگینی از تهیه‌کنندگان تلویزیون که سابقه تولید “پژمان”، “گسل”، “شمعدونی” و “خوب بد جلف رادیواکتیو” را در کارنامه دارد به روزنامه فرهیختگان گفت: من درتمام این سال‌ها که در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی کار کرده‌ام، نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام که بازیگری پول بدهد و در کاری بازی کند!!

این تهیه‌کننده تلویزیون ادامه داد: من حتی سرمایه‌گذاری را هم ندیده‌ام که خودش سرمایه وسط بگذارد و بگوید که خودم یا نزدیکانم در این کار بازی کنند!!!

تهیه‌کننده سریال “ساختمان پزشکان” ادامه داد: آخر کدام سرمایه‌گذاری را می‌شناسید که چنین ریسکی کند که بیاید برای یک سریال 20 تا 30 میلیارد وسط بگذارد و بعد از آدم ناشی در کارش استفاده کند؟ اصلا با عقل جور درنمی‌آید. او پول وسط می‌گذارد که بتواند به سودآوری برسد. به همین دلیل هنرپیشه‌ای را برای کارش انتخاب می‌کند که مخاطب او را ببیند و بتواند از آن هنرپیشه‌ها جواب بگیرد.

سعید+خانی+محسن+چگینی
سعید+خانی+محسن+چگینی

سعید خانی تهیه‌کننده “لونه زنبور”،‌ “استراحت مطلق” و “دوزیست” نظری دارد کاملا در خلاف جهت نظر چگینی.

سعید خانی بیان داشت: اینکه فردی بیاید و برای بازی در فیلم یا سریالی پول بدهد، اساسا وجود دارد و من هم نمی‌خواهم آن را کتمان کنم، اما باصراحت اعلام می‌کنم که من تاکنون از وجود چنین افرادی در کارهایم استفاده نکرده‌ام. به خود من پیشنهادهایی داده‌اند که بیا این پول را بگیر و اجازه بده که همسر یا پسرم بازی کند، اما من تا این لحظه، چنین پیشنهادهایی را قبول نکرده‌ام، چون آن را به‌لحاظ اخلاقی درست نمی‌دانم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: البته آن مواردی هم که وجود دارد، مربوط به نقش‌های اصلی سریال‌ها نیست و بیشتر در قالب نقش‌های فرعی اتفاق می‌افتد. این موارد هم از جانب تهیه‌کنندگان حرفه‌ای اتفاق نمی‌افتد و تنها معدودی از همکاران آماتور هستند که دست به چنین کارهایی می‌زنند.