1

دو اظهارنظر در یک روز⇐رییس جمهور: از اول آذر، محدودیت‌های بیشتری برای مقابله با کرونا، اجرا می‌شود!!/وزیر ارشاد: همه جشنواره‌های سال قبل، امسال هم برگزار می‌شوند!!

 

سینماروزان/محمد شاکری: درست در روزی که رییس جمهور در ستاد مقابله با کرونا از لزوم اجرای محدودیت‌های بیشتر از ابتدای آذر خبر داد، وزیر ارشاد بر برگزاری بلامانع تمام جشنواره‌ها، تاکید کرد!

به گزارش سینماروزان حسن روحانی در روز ۲۴ آبان ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به لزوم اعمال محدودیت های بیشتر برای مقابله با شیوع این ویروس اظهار کرد: از شنبه آینده اول آذر ماه، در سراسر کشور محدودیت‌هایی اجرا می‌شود.

روحانی ادامه داد: از شنبه هفته آینده یعنی اول آذر طرحی اجرا می‌شود که مربوط به کل کشور است و البته در هر شهر بنا بر اقتضائات آن شهر اجرا می‌شود و کلیت آن تا پایان کرونا ادامه خواهد داشت.

درعین حال وزیر ارشاد در روز ۲۴ آبان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: تمام جشنواره‌ها و برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد در سال ۹۸، در سال ۹۹ نیز برگزار می‌شود و حتی نمایشگاه کتاب که امکان برگزاری آن در اردیبهشت‌ماه فراهم نشد نیز در آذر ماه امسال برگزار می‌شود!!

عباس صالحی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های پیش‌رو به این صورت است که ترکیبی میان حداکثر استفاده از امکانات حضوری و حداکثر استفاده از فضای مجازی را در کنار هم داشته باشیم. اگر زمان برگزاری جشنواره‌ها، شرایط مناسب باشد، امکان برگزاری حضوری جشنواره‌ها وجود دارد، اما اگر شرایط به فضای تعطیلی مطلق برسد، طبیعتا جشنواره‌ها نیز فقط به صورت آنلاین برگزار می‌شوند و در شرایط بینابین، حالت تلفیقی خواهد داشت و مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه با بهره‌گیری از فضای مجازی و حضوری و تلفیق آنها برگزار می‌شوند.

وزیر ارشاد تاکید کرد: تعطیلی هیچ‌کدام از برنامه‌ها و جشنواره‌ها را نخواهیم داشت، بلکه یا به صورت ترکیبی یا حداقل در فضای مجازی برگزار می‌شوند. ممکن است در برخی از شاخص‌ها با کاهش‌هایی همراه باشیم، اما تلاش می‌شود با بهره‌گیری از شاخص‌های دیگر رونق جشنواره‌ها همچنان برقرار باشد.

به گزارش سینماروزان شاید مطابق با آنچه وزیر ارشاد گفته بتوان جشنواره‌های کم یا بی مخاطبی که هیچ‌گاه ارتباطی با بدنه مخاطب نداشته‌اند را آنلاین برگزار کرد تا بدین وسیله دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره‌ها هم بی‌پول نمانند ولی…

ولی چطور امکان دارد جشنواره‌هایی مثل فیلم فجر را با لحاظ بخش مسابقه اصلی -که شامل فیلمهای تر و تازه است به صورت آنلاین برگزار کرد- درحالی که همین حالا هم بستر اکران آنلاین آغشته است به قاچاق فلج‌کننده؟

 

عباس صالحی+حسن روحانی
عباس صالحی+حسن روحانی