1

دورخیز گلزار برای بازی در نقش یک مانکن!؟

سینماژورنال: روح‌ا.. حجازی کارگردان جوان سینما و تلویزیون، سال قبل با حمایت بانک پاسارگاد فیلمی به نام “مرگ ماهی” را ساخت، فيلمي كه علیرغم حضور در جشنواره سی و سوم فجر نه توجه مخاطب عام را جلب کرد و نه مخاطب خاص چنان که باید با آن ارتباط برقرار كرد.

به گزارش سینماژورنال شايد  يكي از دلایل مختلف شكست در نزد مخاطبان خاص‌، کپی‌برداری زودهنگام و  خامدستانه از یکی از آثار مطرح سالهای اخیر سینمای ایران یعنی “برف روی شیروانی داغ ” بود؛ فیلمی كه با گذشت ٥ سال از ساخته شدنش هنوز با استقبال مخاطبان تازه تري روبروست و هنوز در كانون توجه منتقدين و مخاطبان خاص قرار دارد و تقلید از آن خیلی زود لو می‌رود.

شاید همین عدم توجه به “مرگ ماهي” در جشنواره سال گذشته  بود که باعث شد تقریبا یک سال بعد از توليد اين فيلم هنوز که هنوز است حتی زمانی برای اکران در گروه آزاد پیدا نكند.

حجازی اخیرا اپیزودی از فیلمی اپیزودیک به نام “هیهات” را به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی کارگردانی کرد؛ فیلمی که سرمایه تولید آن را سازمان هنری-رسانه‌ای اوج داده بود اما این فیلم هم گويا  مورد توجه هیأت انتخاب قرار نگرفته و نتوانست وارد جشنواره سی و چهارم شود.

“گربه رو”یی که از نیمه بهمن کلید می خورد

بعد از این دو بدبیاری حالا حجازی تصمیم گرفته فیلم تازه‌ای را جلوی دوربین ببرد. فیلمی که “گربه رو” نام دارد و آن طور که “سینما” خبر داده فیلمبرداری آن از نیمه بهمن آغاز خواهد شد.

حجازی که در آثار قبلی اش کوشیده بود یک بار با استفاده از ابراهیم حاتمی‌کیا و بار دیگر با استفاده از پیمان قاسم‌خانی به عنوان بازیگر فیلمهایش توجه مخاطبان را به خود جلب کند این بار برای جلب توجه مخاطبان به سراغ محمدرضا گلزار رفته و این گلزار خواهد بود که نقش اصلی فیلمش را بازی خواهد کرد.

برگردان catwalk

به گزارش سینماژورنال عنوان فیلم تازه حجازی یعنی “گربه رو” و اینکه احتمالا این عنوان برگردان فارسی “catwalk” از جمله واژه‌هایی است که در صنعت مدلینگ به کار می‌رود، بعید نیست که اين فيلم  مروری داشته باشد بر زندگی مدلها و مانکنها و مقوله مُدلینگ در ایران.

در صنعت مدلینگ، “catwalk” به سکوی باریکی گفته می شود که مدلها بر روی آن قدم می‌زنند و به معرفی پوشاک خود می‌پردازند و البته که به تبع نام این سکو، مدل راه رفتن روی آن نیز به catwalk موسوم شده است.

اگر “گربه رو” درباره مدلینگ باشد احتمالا محمدرضا گلزار هم در آن نقش یک مدل را بازی خواهد کرد.

“پنج ضلعی” نامیدن پنتاگون
به گزارش سینماژورنال البته اميدواريم “گربه رو” ترجمه تحت اللفظی catwalk نبوده و فيلم راجع به دنياي مدلينگ نباشد چرا كه اين گونه ترجمه در عنوان‌هاي خاص، چندان کاربرد ندارد درست مانند اینکه وزارت دفاع آمريكا را به جاي پنتاگون ، “پنج ضلعي” بناميم!!!