1

ده‌نمکی از شوخی با روزنامه‌های “شرق” و “اعتماد” می‌گوید…

سینماژورنال: قسمت دوم “رسوایی” مسعود ده نمکی در حالی پروسه فیلمبرداری را پشت سر می گذارد که سحر قریشی در نقش یک خبرنگار در آن ظاهر شده و گویا در بخشهایی از آن ده نمکی به شوخی با اهالی رسانه هم پرداخته است.

به گزارش سینماژورنال البته برخلاف داستان فیلم که در شهری خیالی می گذرد در شوخی با رسانه ها ده نمکی از اسامی رسانه های واقعی استفاده کرده است.

ده نمکی در توضیح حضور رسانه ها در فیلم «رسوایی۲»  به “مهر” می گوید: قبل از ورود به حرفه فیلمسازی یک مطبوعاتی بوده ام و در ساخت «رسوایی۲» اشاره ای هم به حضور رسانه ها در جریانات سیاسی و اجتماعی کرده ام.

وی ادامه می دهد: نکته اصلی اینکه در “رسوایی2” سر شوخی را با رسانه های اسم و رسم دار باز کرده ام و به هیچ عنوان اسم فرضی بر رسانه هایی که در فیلم مطرح می شود نگذاشته ام. به این ترتیب اسامی روزنامه هایی که خودم مدیریت می کردم در کنار روزنامه های اصلاح طلب مثل “شرق” و “اعتماد” و غیره دیده می شود.

کارگردان فیلم «اخراجی ها» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نگران جبهه گیری رسانه ها نبوده است، عنوان می کند: نه واقعا نگران نبودم، چون رسانه جزئی از فیلم است و به فراخور جناح بندی های موجود تیترهایی که برگرفته از محتوای فیلم است برای هریک از رسانه ها انتخاب کرده ام.

این کارگردان می افزاید: در فیلم های هالیوودی و بالیوودی در هر ژانری رسانه حضور پر رنگی دارد ضمن اینکه همواره سخت ترین منتقد خودم بوده ام و در طول فیلمسازی هیچگاه برای جلب رضایت افراد فیلم نساخته است.