1

دفاع بازیگر “شمعدونی” از بی‌ادبی کاراکتر کودک این سریال؛ واقعا بی‌ادبی در جامعه وجود ندارد؟

سینماژورنال: تازه ترین سریال سروش صحت با عنوان “شمعدونی” در حالی روی آنتن شبکه سوم رفته که به نسبت آثار قبلی این کارگردان و از جمله “پژمان” و “ساختمان پزشکان” نتوانسته مخاطب پسند باشد.

به گزارش سینماژورنال این افت مخاطب همراه شده است با انتقاداتی که گروهی درباره نوعی بی ادبی که در رفتار و گفتار کاراکتر کودک سریال “عرشیا” وجود دارد مطرح می کنند.

رویا میرعلمی بازیگر زن این کار اما در گفتگویی تفصیلی به دفاع از این کاراکتر و لحن کلامی اش پرداخته و آن را ناشی از نیاز درام دانسته است.

آیا بی ادبی در جامعه وجود ندارد؟

میرعلمی با اشاره به اینکه بی ادبی در جامعه ما هم وجود دارد به مرجان فاطمی در “هفت صبح” می گوید: در این چند روز دارم به این موضوع فکر می کنم که واقعا بی ادبی در جامعه وجود ندارد و هیچ بچه ای شبیه به “عرشیا” نداریم؟ مادرانی نیستند که بچه هایشان را بد تربیت می کنند و آن وقت می ایستند و به بی ادبیهای آنها می خندند؟

“شمعدونی” رفتارهای بد را تایید نمی کند

این بازیگر که سابقه سالها فعالیت در تئاتر دارد ادامه می دهد: “شمعدونی” هیچ کدام از این رفتارهای بد را تایید نمی کند. حتی همان “عرشیا” را هم کسی تایید نمی کند. فقط مادرش است که لوسش می کند و بقیه همگی با رفتارهای او مخالفت میکنند.

تک تک اعضای خانواده “شمعدونی” مردم جامعه هستند

میرعلمی درباره انتقادات وارده به سریال هم نظر جالبی دارد. او با اشاره به اینکه کار کمدی در همه جای دنیا منتقدان خود را دارد اظهار می دارد: کمدی و طنز در تمام دنیا منتقدانه است و جامعه و مسائل اجتماعی را نقد میکند و برای همین هم همیشه مورد انتقاد قرار می گیرد.

وی می افزاید: تک تک اعضای خانواده “شمعدونی” مردم جامعه هستند و فقط به دلیل کمدی بودن، رفتارها، بزرگنمایی شده!