1

دعوت از زنان و دختران کُرد برای تماشای یک درام عاشقانه

سینماژورنال: احمد رمضان‌زاده کارگردان «حكايت عاشقي» در یادداشت کوتاهی زنان و دختران کُرد را به دیدن این فیلم دعوت کرد که از روز چهارشنبه 25 آذر‌ماه در تهران و شهرستانها روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماژورنال اکران سراسری و عمومی فيلم سينمايي «حكايت عاشقي» A Tale of Love به کارگردانی احمد رمضان‌زاده و به تهیه‌کنندگی مسعود جعفری جوزانی و با بازی بهرام رادان، قطب‌الدین صادقی، بهمن زرین‌پور، شیلان رحمانی و شوان عطوف بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون اقلیم کردستان و عراق، از روز چهارشنبه 25 آذر‌ماه جاری توسط شرکت پخش «جوزان فیلم» در سینماهای تهران و شهرستانهای مختلف کشور آغاز می‌شود.

کارگردان «حكايت عاشقي» در یادداشت کوتاهی به زبان‌های فارسی و کُردی؛ زنان و دختران کُرد را به دیدن این فیلم دعوت کرده است.

در یادداشت احمد رمضان‌زاده کارگردان فيلم سينمايي «حكايت عاشقي» آمده است:

با احترام و عشق به مادران و همسران و دختران حلبچه که آشوب جنگ و بمباران شیمیایی قلب آنان را تکه تکه کرد … و درود و سپاس به همه زنان کُرد که صدای حلبچه را از حنجره‌های زخمی و ریه‌های نیمه سوخته‌شان، به همه جا رساندند … از همه زن‌های کُرد می‌خواهم به احترام این شیرزنان رنج‌دیده، فیلم «حکایت عاشقی» که حکایت قربانی‌شدن عشق پاک و زیبا و معصوم دختران حلبچه است را ببینید.

متن کُردی یادداشت احمد رمضان‌زاده در زیر آمده است:

دەقی وتاری “ئەحمەد ڕەمەزانزادە” دەرھێنەری فیلمی سینەمایی “چیرۆکی ئەوینداریی”:ڕێز و حورمەت بۆ دایکان و ھاوسەران و کچانی ھەڵەبجە، کە ئاڵۆزیی شەڕ و بۆردوومانی شیمیایی دڵی ئەوانی لەت لەت کرد … و ڕێز و پێزانین بۆ ھەموو ژنانی کورد کە دەنگی ھەڵەبجەیان لە قوڕگە زامدار و سیپەڵاکە نیوە سووتاوەکەیانەوە، بە ھەموو دنیا گەیاند … داوا لە ھەموو ژنانی کورد دەکەم کە بۆ ڕێزلێنان لەم شێرەژنە ڕەنجەڕۆیانە، فیلمی سینەمایی “حکایتی عاشقی” واتە “چیرۆکی ئەوینداریی” کە لە ڕاستیدا چیرۆکی قوربانی بوونی عەشقی پاک و جوان و بێتاوانی کچانی ھەڵەبجەیە ببینن.

فيلم سينمايي «حكايت عاشقي» در آخرین حضور بین‌المللی خود، در سومین هفته فیلم‌های سینمایی «خانه آسیا» در شهر بارسلون در کشور اسپانیا به نمایش درآمد و به اتفاق آرا توانست دو جایزه اصلی و مهم «بهترین فیلم» و «بهترین فیلمنامه» بخش «پانوراما» (بهترین تولیدات آسیایی) را از آن خود کند.