1

دست اندرکاران یک برنامه تلویزیون دست به دامن یک عضو هیأت انتخاب فجر⇐مسابقه‌اي که ۱۰۰ ميليون جايزه مي‌دهد ولي پول عواملش را نمي‌دهد!

سینماروزان/محمدصادق عابدینی: چندي پيش شبکه نسيم با تبليغات مفصلي مسابقه «آب و آتش» را روي آنتن فرستاد، اما اين مسابقه تلويزيوني روي ديگري از خودش را نشان داد. آن هم بدحسابي تهيه‌کننده براي تسويه‌حساب با عوامل برنامه که گويا اين روزها هيچ راهکاري براي رسيدن به حق‌شان به جز حضور و اعتراض در مقابل سازمان صداوسيما ندارند و اميدوارند دکتر حسين کرمي، مدير شبکه نسیم داد آنها را بستاند؛ مدیری که تعدد مشاغلش از عضویت در شورای پروانه نمایش و اخیرا هم هیأت انتخاب فجر بسیاری را شگفت زده کرده که او با وقت محدود روزانه چگونه به همه کارهایش می رسد.

به گزارش سینماروزان و به نقل از «جوان» صبح شنبه براي سومين بار در چند روز اخير عوامل فني مسابقه تلويزيوني «آب و آتش» مقابل در بلال سازمان صداوسيما تجمع کردند و خواستار پيگيري مطالبات‌شان توسط مديران رسانه ملي شدند. تيزر چند دقيقه‌اي با حضور ارشا اقدسي بدلکاري که با حضور در برنامه خندوانه به چهره‌اي تلويزيوني بدل شد، باعث شد كه مسابقه آب و آتش بر سر زبان‌ها بيفتد. در اين تيزر ارشا اقدسي انواع تکنيک‌هاي بلدکاري سينمايي را اجرا مي‌کند تا در نهايت مسابقه «آب و آتش» را که در حاشيه درياچه چيتگر تهران برگزار مي‌شود، معرفي کند. مسابقه‌اي که در يک تايم 60 دقيقه‌اي در روز‌هاي زوج از شبکه نسيم پخش مي‌شود و از روز 20 آذر روي آنتن شبکه نسيم رفته است.

مسابقه‌اي با جايزه 100 ميليوني
جايزه مسابقه «آب و آتش» در مقايسه با ساير جوايز مسابقات تلويزيوني چشمگير‌تر و وسوسه‌کننده‌تر است. جايزه نهايي اين مسابقه بزرگ تلويزيوني مبلغ 100 ميليون تومان در نظر گرفته شده است که مي‌تواند علاقه‌مندان به هيجان و داشتن لحظاتي خاص را وسوسه کند که براي ثبت‌نام اقدام کنند. ثبت‌نام حضور در مسابقه نيز رايگان اعلام شده و همين بر ميزان علاقه به حضور در اين مسابقه مي‌افزايد. به خصوص اکنون که شبکه نسيم در ميان شبکه‌هاي پربيننده تلويزيوني جاي خود را باز کرده و با برنامه‌هايي مانند «خندوانه» و «دورهمي» بينندگان ديگر شبکه‌ها را جذب کرده است. تنها شرط حضور در اين مسابقه گويا توانايي در شنا کردن است.

علاوه بر اين برندگان هر دوره از برنامه از جايزه نقدي 2 ميليون توماني برخوردار مي‌شوند. وقتي يک برنامه تا اين حد در پرداخت جايزه دست و دل‌بازي مي‌کند و از حضور اسپانسر نيز بهره مي‌برد، اين تصور پيش مي‌آيد که ساير وجوه آن نيز داراي شرايط مطلوب باشد، اما از بد حادثه و از آنجايي که آب و آتش نيز با يکديگر تناقض و تضاد دارند، مسابقه «آب و آتش» نيز يک روي متناقض ديگر دارد؛ تناقضي که گويا مديران ارشد رسانه ملي هنوز وقت نکرده‌اند تا آن را رفع و رجوع کنند. تجمع چند باره عوامل فني و اجرايي مسابقه آب و آتش بيان‌کننده اين تضاد است.

انگشت اتهام به سمت تهيه‌کننده سابق
يکي از تجمع‌کنندگان جلوي در سازمان صداوسيما درباره دليل تجمع‌شان مي‌گويد: ما عوامل آب و آتش هستيم، از پنج ماه پيش که سازمان با تهيه‌کننده آقاي «ع. ن» به مشکل خورد و کار تعطيل شد، ما بيکار شديم در حالي که در اين پنج ماه هنوز با ما تسويه حساب نشده است، از راننده و نيروي خدماتي گرفته تا کارگردان، تصويربردار و ديگر عوامل، امروز براي بار سوم است که تجمع کرده‌ايم تا کسي پيدا شود و به حق و حقوق ما رسيدگي کند. هم‌اکنون برنامه با تهيه‌کننده جديد آقاي غلامرضا بختياري و عواملي که آورده در حال انجام است. وي ادامه مي‌دهد: ما قرار بود بين شش تا يک سال سر اين برنامه باشيم ولي بعد از دو ماه تهيه‌کننده عوض شد، ما به خاطر برنامه کلي کار را رد کرديم يا اينکه سرکار ديگري بوديم و آن را ول کرديم که سر اين پروژه باشيم، به تهيه‌کننده جديد هم که مراجعه کرديم هيچ کدام از ما را نپذيرفت.

«ع.‌ن» پول را از سازمان گرفته ولي به آنها پرداخت نمي‌کند
محمود راننده سري اول برنامه «آب و آتش» هم مي‌گويد: سر اين برنامه 850 هزار تومان از سوي راهنمايي و رانندگي جريمه شده، اما اکنون بيکار شده است. تجمع‌کنندگان مي‌گويند «ع.‌ن» پول را از سازمان گرفته ولي به آنها پرداخت نمي‌کند و هر چقدر هم که آنها از مديران سازمان مي‌خواهند پيگيري کنند هيچ پاسخي دريافت نمي‌کنند.