1

دستورکار سازمان سینمایی پیش‌روی دبیران جشنواره‌های مختلف⇐به دنبال برگزاری آنلاین جشنواره‌ها باشید

سینماروزان: پس از آن که حسن روحانی رییس جمهور به صراحت از “مضر”بودن برگزاری جشنواره‌ها در دوران شیوع کرونا حرف زد حالا سازمان سینمایی هم از دبیران جشنواره‌های مختلف خود خواسته به دنبال برگزاری آنلاین باشند.

در تازه‌ترین جلسه هماهنگی جشنواره های سازمان سینمایی که با حضور حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی برگزار شد، رائد فریدزاده دبیر شورای بین‌الملل سازمان سینمایی و معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی گزارشی از تجربه بازار مجازی کن و حضور ایران در این جشنواره ارائه کرد.

در ادامه جلسه که ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره ملی فجر، محمد مهدی عسگرپور دبیر جشنواره جهانی فجر، علیرضا تابش دبیر جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره سینماحقیقت و سید صادق موسوی دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشتند با توجه به کرونا و ضرورت اتخاذ سیاستها و روشهای اقتضایی مقرر شد هر یک از دبیران در شورای سیاستگذاری خود، جنبه‌ و میزان برگزاری آنلاین را بررسی کنند.

اینکه سازمان سینمایی از دبیران جشنواره‌های زیرمجموعه خواسته به سمت برگزاری اکران آنلاین بروند اگر منجر به کاهش هزینه و حذف بریز و بپاش‌های متداول در برخی از این جشنواره‌ها گردد گامی رو به جلو است در عملکرد حسین انتظامی.