1

دستورالعمل تبعیض‌آمیز شورای صنفی نمایش⇐ادامه اکران فیلمهای کمدی «…۵عصر» و «من و شارمین» در ماه محرم و حذف بقیه فیلمهای کمدی از سبد اکران

سینماروزان: در حالی که دستورالعمل ابهام آلود سازمان سینمایی به شورای صنفی نمایش پیرامون عدم همزمانی اکران فیلمهای کمدی با ماه محرم پرسشهایی جدی را درباره بازه زمانی اجرای این ممنوعیت طرح کرده بود حالا سخنگوی شورای صنفی نمایش از ادامه اکران دو فیلم کمدی همزمان با آغاز محرم خبر داده است!

به گزارش سینماروزان این دو فیلم کمدی «ساعت 5عصر»مهران مدیری و «من و شارمین»بیژن شیرمرز هستند؛ دو فیلمی که فارغ از تأکید سازندگان بر خنده گرفتن از مخاطب به هنگام تولید هم پروانه هایشان در گونه کمدی صادر شده بود.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش به «فارس» گفت: با توجه به آغاز ایام سوگواری شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) آخرین روز نمایش فیلم های «نهنگ2» و «اکسیدان» روز جمعه 31 شهریورماه خواهد بود و از روز شنبه این دو فیلم امکان اکران نخواهندداشت.

وی درباره دیگر آثار سینمایی در حال اکران با موضوع کمدی توضیح داد: دیگر آثار سینمایی مانند روال گذشته به اکران خود ادامه می دهند و به این ترتیب فیلم های «ساعت 5 عصر» و «من و شارمین» به اکران خود در ایام محرم ادامه می دهند.

 اینکه چرا از میان تمام فیلمهای کمدی روی پرده فقط باید فرصت ادامه اکران ولوبه صورت محدود برای دو فیلم فراهم شده به شدت پرسش برانگیز است و حکایت دارد از تبعیض در اکران!

حتی اگر درنظر بگیریم که کمدی«من و شارمین» بخاطر اینکه هنوز کف قرارداد اکرانش را پر نکرده باید در این ماه روی پرده باشد درباره ادامه اکران کمدی «ساعت 5عصر» که بیشتر از یک هفته است سرگروهش را از دست داده در ماه محرم، چه توجیهی میتوان قائل شد؟؟