1

در نشست نمایش یک فیلم ضدّایرانی در محفلی انقلابی بیان شد:هالیوود مرتب فیلم میساز و ما مدام بیانیه میدهیم!!!

سینماژورنال: در تازه ترین نشستهای نمایش فیلم موسوم به “سینماروایت” فیلمی با نام “رکن پنجم” به کارگردانی مشترک «بیل کوندون» و «آر.جی.کاتلر» محصول شرکت هالیوودی دریم ورکز به نمایش درآمد.

به گزارش سینماژورنال در این فیلم که به زندگی “جولین آسانژ” موسس سایت ویکی لیکس می پردازد با دیدگاهی انتقادی به فعالیتهای هسته ای ایران پرداخته شده و همین باعث شده که بسیاری آن را یک فیلم ضدایرانی قلمداد کنند.

در بخشی از نشست نقد و بررسی این فیلم جبار آذین منتقد پیشکسوت و مدرس سینما با اشاره به اینکه این نوع فیلم ها به عدالت خواهان از جمله ایران حمله می کنند گفت: فیلم های این چنینی روز به روز تعدادشان در سینما بیشتر می شود. ما در نهایت تنها کاری که مقابل این نوع فیلم ها انجام می دهیم این است که با هنرمندانمان جمع شویم و علیه آنها بیانیه بدهیم.

وی ادامه داد: در واقع آنها مدام فیلم می سازند و مرتب در حال فیلم نساختن و بیانیه دادنیم.

خدا را شکر که اگر سینمای ملی نداریم ولی روز ملی سینما داریم

این منتقد سپس با بیانی طعنه آلود گفت: خدا را شکر که اگر سینمای ملی نداریم، روز ملی سینما داریم و اگر صنعت سینما نداریم شور و اشتیاق سینما را داریم. آنها فیلم می سازند و ما بیانیه صادر می کنیم.

آذین ادامه داد: آنها به خوبی به فن آوری تسلط دارند و جلوه های ویژه را به درستی شناخته اند و به کار می گیرند اما متاسفانه ما همچنان با سینمای خودمان درگیری های داخلی داریم و نمی دانیم که چه می خواهیم.

وی خاطرنشان ساخت: هشتاد درصد از فیلم هایی که در سینمای ما ساخته می شوند را نمی توان فیلم دانست. این فیلم ها همچنان بر دیالوگ استوار هستند در صورتی که باید به دنبال بیان تصویری باشیم. البته که ما فیلم سازان خوب داریم اما متاسفانه فرصت فیلمسازی به این افراد داده نمی شود.