1

در نتیجه اقدام قابل تحسین محمد حیدری⇐دبیرخانه جشنواره فیلم فجر از هیچ برنامه تلویزیونی حمایت مالی نمی‌کند

سينماروزان: محمد حيدري دبير جشنواره فيلم فجر طي دو سالي که برگزاري جشنواره را برعهده داشته کوشيده به نوبه خود برخي آسيبهاي ادوار پيشين را اصلاح کند.

به گزارش سينماروزان از جمله اين اصلاحات پاي بندي به رقم تعيين شده آثار براي بخشهاي اصلي و زيربار توصيه نرفتن در امر انتخاب و داوري است؛ مواردي که در دوره هاي سي و دوم و سي و سوم فيلم فجر به پاشنه آشيل جشنواره بدل شده بود.

محمد حيدري به نوبه خود کوشيده امسال برخي از سفارشهاي مرتبط با صدور کارت براي افراد غيرمرتبط با رسانه و سينما براي حضور در کاخ جشنواره را هم وتو کند و البته همراهي روابط عمومي جوان و پوياي وي نيز در اين زمينه به شدت کمک حالش بوده است.

در تازه ترين بدعت آن طور که کانال «پرانتز باز» خبر داده حيدري شرايطي را فراهم آورده که هيچ کدام از برنامه هاي تلويزيوني با حمايت دبيرخانه توليد نشوند و به عبارت بهتر دبيرخانه سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر از هيچ يك از برنامه هاي تلويزيوني حمايت مالي نمي كند.

در دوره هاي  گذشته دبيرخانه جشنواره فيلم فجر مي کوشيد با حمايت مالي از برخي برنامه هاي تلويزيوني شرايط همراهي آنها با جشنواره و پرهيز از نقدهاي تند نسبت به جشنواره را موجب شود.

حالا اما محمد حيدري دبير جشنواره فيلم فجر در بدعتي جالب به پيشنهادات مرتبط با توليد برنامه با حمايت دبيرخانه واکنش مثبت نشان نداده است تا صرفا آنهايي به توليد برنامه بپردازند که عيار قبلي و رزومه قابل توجهشان باشد که به آنها در جلب اسپانسر و توليد کمک کند نه بخشي از بودجه اي که بايد صرف بالاتر رفتن کيفيت جشنواره شود.

اگر امتداد چنين نگاهي را در برخورد با رسانه هاي مکتوب و غيرمکتوب هم شاهد باشيم و هيچ رسانه اي نتواند با پول جشنواره فجر محتوای کاغذي و آنلاين سفارشي توليد کند قطعا دوره سي و پنجم جشنواره فيلم فجر مي تواند مفیدتر از ادوار گذشته برگزار شود.