1

در نبود “کلاه قرمزی” و “پایتخت”⇐سورپرایز نوروزی رسانه ملی چیست؟

سینماژورنال: چند سالي است که رسانه ملي دو مجموعه “کلاه قرمزي” و “پايتخت” را به عنوان برگ برنده به آنتن نوروزي‌اش مي‌نشاند و از اين طريق آمارهاي تعداد مخاطبانش را به نقطه ماکسيمم نمودار سينوسي مي‌رساند، اما امسال نه خبري از کلاه قرمزي است نه سيروس مقدم سري جديد پايتختش را براي حضور بر آنتن نوروزي ساخته است.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “جوان” خبري که مدتي است در فهرست اخبار رسانه‌ها شنيده مي‌شود و باعث ناراحتي طرفداران پر و پاقرص اين دو مجموعه شده است.

محبوبيت مجموعه “کلاه قرمزي” در سال‌هاي اخير باعث شد علاوه بر نوروز در ساير اعياد مذهبي هم کلاه قرمزي و دوستانش راهي رسانه ملي شوند، اما اظهارنظرات اخير دست‌اندرکاران مجموعه، آب سردي بر آتش اشتياق دوستداران اين مجموعه پرطرفدار ريخته است.

مجموعه “پايتخت”، ديگر مجموعه نوروزي خاطره‌انگيزي است که در تصويري به ياد ماندني از نوروزهاي دهه 90 در ذهن مخاطبان رسانه ملي به ثبت رسانده است.

سال 90، زماني که رسانه ملي بهترين آنتن نوروزي‌اش را در اختيار پايتخت سيروس مقدم گذاشت، شايد به فکر خوش‌بين‌ترين طرفداران اين کارگردان هم نمي‌رسيد که “پايتخت” با بازيگران غيرچهره‌اش بتواند رکورد تعداد مخاطب را در ميان برنامه‌هاي نوروزي 10 ساله اخير سيما بشکند. پايتخت با نوع خاصي از طنز که شباهت چنداني به نمونه‌هاي پيشين نداشت، علاوه بر اينکه با اقبال گسترده مخاطبان رسانه ملي روبه‌رو شد، توانست سرآغازي نو بر موج سريال‌سازي سيروس مقدم لقب بگيرد.

از «زعفراني» تا «دودکش‌2‌» و «بيمار استاندارد»
اقبال دور از انتظار مردم به سريال باعث شد که “پايتخت” تا سري چهارم ادامه پيدا کند و به‌رغم ساير نمونه‌هاي مشابه، در سري‌هاي جديد نه‌تنها با کاهش ميزان مخاطبان روبه‌رو نشد بلکه تعداد مخاطبانش رو به فزوني نهاد، اما امسال در غياب کلاه قرمزي و پايتخت، گزينه‌هاي جديدي براي جايگزيني بر آنتن نوروزي رسانه ملي شنيده مي‌شود. در اين ميان قرار است «زعفراني»، «دودکش‌2‌» و «بيمار استاندارد» به عنوان سريال‌هاي نوروز 95 بر آنتن جاي گيرند.

ايرج محمدي هم اين روزها مشغول توليد سريال “زعفراني” است که قرار است گزينه شبکه 2 سيما در نوروز امسال باشد.

“بيمار استاندارد” به کارگرداني سعيد آقاخاني هم سومين گزينه نوروزي رسانه ملي براي سال‌جاري است که به کارگرداني سعيد آقاخاني اين روزها مرحله تصويربرداري را پشت سر مي‌گذارند.

در هر حال بايد منتظر ماند و ديد اين گزينه‌هاي جديد مي‌توانند جايگزين پرطرفدارهايي مانند “کلاه قرمزي” و “پايتخت” باشند يا اينکه تعداد مخاطبان آنتن نوروزي امسال بدون حضور “پايتخت” و “کلاه قرمزي” رو به افول مي‌گذارد.