1

در فاصله ۲۰روزه تا جشنواره⇐رسانه‌های اصولگرا سیمرغ بازیگری را برای فیلم ارگانی کنار گذاشتند؟؟!

سینماروزان: در فاصله 20 روز مانده به جشنواره فجر و در حالی که فیلم ارگانی «امپراطور جهنم» بعد از رد شدن در جشنواره سال قبل امسال توانست به بهانه آماده نبودن نسخه قبلی، راهی جشنواره شود برخی رسانه های اصولگرا در حال شانتاژ برای واسپاری سیمرغ بازیگری به این فیلم هستند!!

به گزارش سینماروزان کمتر از یک هفته پیش بود که «میزان» رسانه منسوب به قوه قضاییه در گفتگویی با یکی از بازیگران فرعی «امپراطور جهنم» از شایستگی علی نصیریان برای دریافت سیمرغ گفت و به دنبال آن خبرگزاری اصولگرای «سینماپرس» و سپس روزنامه اصولگرای «جوان» با بازنشر همان گفتگو، این فیلم ارگانی را برنده سیمرغ بازیگری جشنواره برگزارنشده دانستند!؟!

کوروش زارعی بازیگر فرعی «امپراطور جهنم» در جایی از گفتگوی خود مدعی شده است: در قبال خودم قضاوتي نمي‌كنم، اما مطمئنم علي نصيريان براي اين نقش كانديدا و برنده سيمرغ بلورين جشنواره فيلم فجر خواهد بود.

اگر کوروش زارعی عضو هیأت انتخاب جشنواره فجر بود و برمبنای قضاوتی که نسبت به تمامی آثار داشته درباره بازی همکارش نظر می‌داد ایرادی نداشت اما در حالی که زارعی فقط از کیفیت فیلمی که خودش در آن نقش داشته مطلع است و خبر ندارد همکاران چه کیفیتی ارائه داده‌اند این سخن گفتن از دریافت سیمرغ توسط همکار پرسش‌برانگیز است.

خط دادن مستقیم رسانه‌های سیاسی به مخاطب و اعضای هیأت داورانی که به نوبه خود مخاطب محصول به شمار می‌روند نیز سبب ساز آن می‌شود حتی اگر کیفیت بازی نصیریان در این فیلم استثنایی هم باشد باز با نگاه سیاسی به آن نگریسته شده و این سیاسی‌بازی مانع محک عادلانه و مقایسه منصفانه میان بازی او و رقبا گردد.