1

در دیدار رودرروی این تهیه‌کننده ایرانی با همسر نخست وزیر روسیه چه گذشت؟+فیلم و عکس

سینماروزان: فیلم ایرانی «دلهره» به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره رادیانت انجل روسیه انتخاب شد.

جشنواره رادیانت انجل که به دبیری «سوتلانا مدودف» همسر نخست وزیر روسیه برگزار می‌شود جایزه بهترین فیلم خود را به «بالشوی» محصول روسیه داد و «دلهره» از ایران جایزه فیلم محبوب مخاطبان را گرفت.

«دلهره» ملودرامی است به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه کنندگی امیرحسین شریفی که از حضور ابوالفضل پورعرب، پژمان بازغی، سارا صوفیانی، الهام حمیدی و کامران تفتی سود می‌برد.

امیرحسین شریفی تهیه کننده «دلهره» در حاشیه اختتامیه جشنواره رادیانت انجل دیدارهایی رودررو داشت با «سوتلانا مدودف» همسر نخست وزیر روسیه و همچنین «کریل» از اسقفهای اعظم روسیه.

شریفی که سابقه تولید آثاری نظیر «ضیافت»، «اشک سرما» و «پری» را در کارنامه دارد در گفتگو با همسر نخست وزیر روسیه از لزوم تولید یک پروژه سینمایی مشترک میان ایران و روسیه گفت و «سوتلانا مدودف» هم با استقبال از این پیشنهاد خواستار پیگیری جدی آن از سوی سینماگران دو طرف شد.

شریفی در گفتگو با «کریل» اسقف اعظم روسیه و از مشاوران ولادیمیر پوتین نیز از همبستگی مسلمانان و مسیحیت برای برخورد با رفتارهای افراطی سخن گفت و تعامل میان مسلمانان و مسیحیان را بهترین راهکار مقابله با این رفتارها دانست.

بعد از برگزاری جشنواره در مراسمی با حضور سفیر ایران در روسیه از تهیه کننده «دلهره» و سارا صوفیانی بازیگر این فیلم تقدیر به عمل آمد. در این دیدار نیز سفیر روسیه با تأکید بر پیگیری تولید مشترک میان ایران و روسیه از امیرحسین شریفی که تهیه‌کننده‌ای شناخته شده در روسیه است به عنوان گزینه‌ای مناسب برای روی غلتک انداختن اولین پروژه مشترک یاد کرد.

برای تماشای فیلم دیدار امیرحسین شریفی و همسر نخست وزیر روسیه اینجا را ببینید.

امیرحسین شریفی و سارا صوفیانی در کنار «سوتلانا مدودف» همسر نخست وزیر روسیه
امیرحسین شریفی و سارا صوفیانی در کنار «سوتلانا مدودف» همسر نخست وزیر روسیه
امیرحسین شریفی و سارا صوفیانی در دیدار با سفیر ایران در روسیه
امیرحسین شریفی و سارا صوفیانی در دیدار با سفیر ایران در روسیه