1

در دورانی که همچنان بودجه‌هایی هنگفت برای برپایی جشنواره‌های بی‌مخاطب صرف می‌شود⇐سینما بلوار به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد!!/سینما عصرجدید به‌طور کامل تعطیل شد!

سینماروزان/هانیه معینی: خجالت‌آور است در روزگاری که میلیاردها تومان صرف برگزاری جشنواره‌های بی‌خاصیت یا تولید فیلمهای بی‌مخاطب یا خرج هزینه پشتیبانی ارگانهای سینمایی دولتی می‌شود، سینماهای قدیمی شهر یکی‌یکی تعطیل شوند.

مجتبی اردشیری در رسانه مستقل ویکی‌سینما از تعطیلی سینما عصرجدید و واگذاری آن به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

مجتبی اردشیری در ویکی‌سینما نوشت: متاسفانه مطلع شدیم چند روزی است که سینما بلوار (واقع در بلوار کشاورز و روبروی پارک‌ لاله)، که در سال ۱۳۴۰ با نام سینما مدائن کار خود را آغاز کرده بود، به مرکز همایش‌های دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران‌ تبدیل شده است. این سینمای ۶۰ ساله، یکی از سینماهای خاطره‌ساز تهران است که متاسفانه در اثر کم‌توجهی، از سال ۸۸ به سالن‌ تئاتر تبدیل شده بود.

به‌دنبال ویکی‌سینما، عبدالله علیخانی نیز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا از تعطیلی کامل سینمای قدیمی عصرجدید خبر داد.

عبدالله علیخانی گفت: من و حسین فرحبخش یازده سال است که سینمای عصرجدید(تخت جمشید) را خریداری کرده‌ایم، چون سینما علاقه ما بوده، اما الان با این وضعیت نمی‌دانیم باید چه کنیم و برای رسیدن به تصمیمی قطعی آن را تعطیل خواهیم کرد.

علیخانی با اشاره به سابقه طولانی فعالیت این سینما و جایگاهی که داشت معتقد است برای حفظ این سینماهای قدیمی باید فکری اساسی شود.

سینماروزان آماده است پاسخ مدیران سینمایی بر این پرسش را بشنود: چطور است برای برگزاری جشنواره‌های عمدتا بی‌مخاطب و بریز و بپاش در ارگان‌های سینمایی به بهانه‌های مختلف از تولید تا پژوهش و همایش و…، بودجه هست ولی برای احیای سینماهای قدیمی هیچ بودجه‌ای نیست؟؟

واگذاری سینما بلوار به دانشگاه علوم پزشکی
واگذاری سینما بلوار به دانشگاه علوم پزشکی