1

در دل جشنواره و جام ملت‌ها، مخاطبان به “هاوایی” روی خوش نشان دادند/ادامه اکران فیلم‌های مخاطب‌پسند به نفع اقتصاد سینماست/با آثاری متفاوت به استقبال اکران ۱۴۰۳ می‌رویم

سینماروزان/هونام حقانی: استقبال مردم در تهران و شهرستانها از فیلم “هاوایی” خوب و قابل قبول است و روند فروش تصاعدی است و به نظر می‌رسد همچنان مخاطب برای فیلم داشته باشیم.

حمیدرضا اسحاقی مدیر پخش موسسه هدایت فیلم با بیان مطلب فوق به سینماروزان گفت: این نکته را باید در نظر داشت اکران فیلم هاوایی در شرایطی نامناسب و مصادف بود با برگزاری جشنواره فیلم فجر و برگزاری مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا با این حال از همان هفته اول فروش هاوایی قابل قبول بود.

اسحاقی ادامه داد: اگر اکران فیلم‌های مخاطب‌پسند مثل “هاوایی” در سال بعد هم ادامه داشته باشد هم به نفع فروش فیلم و صاحبان آثار است و هم در خدمت اقتصاد سالن داران است. به هر حال برای مردمی که در اسفند درگیر کارهای آخر سال بودند نوروز و تعطیلاتش زمان خوبی برای دیدن فیلم ها است.

حمیدرضا اسحاقی
حمیدرضا اسحاقی

این پخش کننده با اشاره به نقش پردیس های مدرن در رکوردشکنی های سینماها گفت: ساخت این پردیسها باعث افزایش مخاطب است و در حال حاضر خانواده‌ها دوست دارند در چنین محیط هایی که امکانات جنبی دیگر مثل غذا و خرید و شهربازی و کافه بازی و کتاب‌سرا و… دارد فیلم ببینند. این ساخت سینماهای مدرن باید بیشتر از این گسترش بیاید. الان  نیایش مال و زیمامال را در غرب راه اندازی کرده اند و به زودی پردیس دیگری هم رونمایی می شود که کمک می‌کند به توسعه فرهنگی جامعه.

حمیدرضا اسحاقی درباره فیلمهایی که قرار است سال آینده توسط هدایت فیلم پخش و اکران شود عنوان کرد: فیلم های “شبگرد” و “زعفرانیه” را قرار است در نیمه دوم فصل بهار سال آینده اکران کنیم و…