1

در حالی که تنها اتفاق مشهود پس از شروع به کار کمیته بازبینی، اعلام مشارکت فارابی در فیلم توقیفی «رستاخیز» بوده⇐وزیر ارشاد همچنان از رفع بلاتکلیفی فیلمهای مشکل‌دار می‌گوید

سینماروزان: کمیته بازبینی فیلمهای مشکل دار اعم از توقیفی های با پروانه نمایش یا بدون پروانه نمایش در حدود یک ماهی که از شروع به کارش گذشته خروجی مشهودی نداشته است.

به گزارش سینماروزان اگر شایعه صدور پروانه نمایش برای نسخه اصلاح شده “خانه پدری” که با واکنش عیاری مبنی بر زیربار سانسور نرفتن مواجه شد کنار بگذاریم تنها اتفاق محسوس پیرامون فیلمهای توقیفی درباره “رستاخیز” رخ داده که دیروز و در میان ناباوری مخاطبان، خبر مشارکت 45 درصدی فارابی در آن منتشر شد!(اینجا را بخوانید)

خبری رسمی که ادعای قبلی سازندگان مبنی بر تولید در بخش خصوصی را زیر سوال می برد و البته این پرسش را ایجاد میکرد که مگر کمیته بازبینی برای حل مشکل و روی پرده فرستادن آثار فراهم نشده پس چه نیاز به مشارکت در یک فیلم توقیف شده؟

در این اوضاع وزیر ارشاد در تازه ترین گفتگویی که پیرامون ماجرای فیلمهای توقیفی داشته هم حرف تازه ای نزده و همچنان حرفهای گذشته خود مبنی بر تلاش برای حل مشکل فیلمهای توقیفی را طرح کرده است.

رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه نشست هیئت دولت با اشاره به  سرنوشت فیلم های توقیفی اظهار کرد: تصمیم گرفته شده تا اینگونه فیلم‌ها یک بار توسط شورای تخصصی بازبینی و اصلاحات لازم صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه در صورت تائید در شورا فیلم‌های توقیفی امکان اکران را پیدا می‌کنند، ادامه داد: هدف ما خروج آثار فاقد پروانه نمایش از بلاتکلیفی است.