1

در بیانیه رسانه فیلمسازان به بهانه رفع توقیف “مشکل گیتی” و “سه بیگانه” مطرح شد⇐امید که تعامل مستقیم سینماگران با مقامات قضایی پاینده باشد/امید که شورای صنفی نمایش به وعده اش عمل کند

سینماروزان: مشکل توقیف ناگهانی فیلم مجوزدار “سه بیگانه” در آستانه اکران عمومی و توقیف فیلم باز هم مجوزدار “مشکل گیتی” همزمان با اکران، با رایزنی صورت گرفته میان سازمان محترم سینمایی و صنوف سینمایی و صاحبان فیلم با مقامات محترم قضایی و تعامل سازنده طرفین حل شد.

به گزارش سینماروزان “مشکل گیتی” همزمان با رفع توقیف اکران خود را در سینماها از سرگرفته و “سه بیگانه” نیز به زودی روی پرده خواهد رفت.

موسسه رسانه فیلمسازان که پخش هر دو فیلم را برعهده دارد با انتشار بیانیه ای نسبت به این رفع توقیف واکنش مثبت نشان داده و از شورای صنفی نمایش خواسته شرایط تخصیص مناسب سرگروه و سالنهای سینما به “مشکل گیتی” فراهم شود.

متن بیانیه رسانه فیلمسازان به شرح ذیل است:

با استعانت از خداوند و همراهی وهمدلی اهالی سینما، فیلم “مشکل گیتی” رفع توقیف و سرگروه فیلم به آن بازگردانده شد و از سوی دیگر فیلم «سه بیگانه» اجازه نمایش عمومی پیدا کرد.

مدیریت رسانه فیلمسازان لازم می‌داند مراتب تشکر خود را از قوه محترم قضاییه ، دادستانی و معاونت محترم دادستانی قاضی منصوری بازپرس محترم که کوشیدند با تعامل، مشکل ایجاد شده را سامان دهند، اعلام کند.

رسانه فیلمسازان امیدوار است که همدلی و همیاری میان اهالی سینما و تعامل مستقیم میان بدنه سینما و مقامات محترم قضایی، پاینده باشد تا هیچ اثر هنری دچار مشکلاتی از این دست نشود.

از تمامی دوستان، اهالی مطبوعات و همکاران و هم صنفی‌هایی که به نوبه خود کمک کردند تا مشکل این دو فیلم برطرف شود، تشکر می‌کنیم و دستشان را به گرمی می فشاریم.

امید که شورای صنفی محترم نمایش به وعده اش عمل کند و با بازگشت سرگروه زندگی و تخصیص سالنهای نمایش به “مشکل گیتی”، اسباب ادامه اکران سنجیده فیلم فراهم شود.