1

همكاري مهدی هاشمي با ساواك در فيلم ديگري كه از جنايات شاه ساخته مي‌شود؟+عکس

سینماژورنال: در شرایطی که در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد پرداختن به بخشی از جنایات رژیم شاه یکی از سوژه های متداول در سینما و تلویریون بود اما از میانه های دهه هفتاد تا میانه دهه هشتاد این سوژه در سینما و تلویزیون کمرنگ شد تا چند سال اخیر که دوباره باب شده است.

به گزارش سینماژورنال بعد از سریالهایی چون “کیمیا” و “معمای شاه” و حتی “کلاه پهلوی” و همچنین فیلمهایی نظیر “کیمیا و خاک”، “بیداری” و “یک گزارش واقعی” که به مرور برخی از اتفاقات پهلوی دوم می پرداختند، حالا بهروز شعیبی کارگردان جوان سینمای ایران هم داستان فیلم جدیدش را برمبنای مرور برخی اتفاقات آن روزگار می سازد.

فیلم جدید شعیبی “سیانور” نام دارد که داستان آن در دهه 50 می گذرد و گویا در این فیلم هم به مانند دیگر آثار این حیطه به جنایات رژیم شاه پرداخته خواهد شد.

در اولین تصاویر منتشره از این فیلم مهدی هاشمی و آتیلا پسیانی بازیگران اصلی آن با پوششی متعلق به آن دوران حوالی پارک شهر دیده می شوند.

گریم این دو بازیگر در “سیانور” شمایلی را تداعی می کند که پیشتر در آثار سینمایی و تلویزیونی از مأموران ساواک دیده بودیم.

به واسطه بازه زمانی “سیانور” طراحی صحنه و لباس در آن نقش مهمی دارد. گروه صحنه در این پروژه تلاش میکنند با طراحی دکورها به تصویر واقعی از دهه 50 برسند.

فیلمبرداری به صورت نگاتیو
این فیلم به مدیریت علیرضا برازنده به صورت نگاتیو فیلمبرداری میشود، که این موضوع یکی از ویژگیهای “سیانور”  به شمار میرود.

در این فیلم هانیه توسلی، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، بهنوش طباطبایی، رضا مولایی، فرزین صابونی، فریدون محرابی، سارا توکلی، وحید حبیبیان، وحید رونقی دیگر بازیگران فیلم هستند.

تهیه کنندگی فیلم بهروز شعیبی را محمود رضوی برعهده دارد که برادر 25 ساله اش هم اخیرا تهیه کنندگی “هفت” را برعهده گرفته است.

سیانور
آتیلا پسیانی و مهدی هاشمی در نمایی از “سیانور”