1

در انفعال گریبانگیر هیأت مدیره⇐مدیرعامل خانه سینما ۱۴شغله شد!!+فهرست مسئولیتها

سینماروزان: هرچقدر هم که درباره آفات تعدد مسئولیتها گفته شود باز هم عطش منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما برای گرفتن مسئولیتهای جدید تمامی ندارد.

سال قبل بود که با احتساب مسئولیتهای مختلفی که منوچهر شاهسواری داشت رکورد وی در تعدد مسئولیتها و 12شغلگی رخ نمود و حالا و با دو مسئولیت تازه نامبرده در شورایعالی اکران و شورای بررسی صلاحیت دفاتر سینمایی، این فهرست به 14مسئولیت رسیده است.

اینکه مدیرعامل خانه سینما از این تعدد مسئولیت کدام دستاوردها را برای صنف به ارمغان آورده، مشخص نیست؟ اینکه ایشان چرا به جای خود نمایندگانی از بدنه صنف را برای این مسئولیتها معرفی نمیکند نامعلوم است؟

هیأت مدیره خانه سینما هم در برابر این تعدد مسئولیتها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد؛ آیا کارکرد هیأت مدیره چیزی بیش از نظاره‌گری صرف نیست؟

نگاهی کوتاه به حاضران در هیأت مدیره و اینکه از میان هفت نفر عضو، فقط سه سینماگر شناخته شده به نامهای همایون اسعدیان، فاطمه معتمدآریا و علی قائم‌مقامی در هیأت مدیره حضور دارند گواه خیلی چیزهاست ولی متأسفانه همین سه نفر هم کمترین واکنش حتی ایجابی نسبت به تعدد مسئولیت مدیرعامل ندارند.

 اسعدیان مدتهاست درگیر سریال سازی برای تلویزیون شده، معتمدآریا درگیر بازیگری و حضورهای جشنواره ای است و قائم‌مقامی هم که هرازگاه هشدارهایی می‌داد درباره پرهیز از آلودگی کار صنفی با سیاسی‌بازی، در ماههای اخیر کاملا درگیر تولید شده است.

آیا این بیچارگی صنف سینما نیست که هیأت مدیره اش فقط باید نظاره‌گر آفت تعدد مسئولیتهای مدیرعامل باشند بدون آن که حتی حداقل واکنشی را از سوی آنها ببیند؟

صنف سینما آن قدر مشکل رفاهی دارد که فقط حل یکی از آنها که نداشتن یک بیمه درمانی جامع است تمام زمان یک مدیرعامل تمام‌وقت را به خود اختصاص خواهد داد اما حالا با مدیرعاملی روبروییم که به جای تمرکز بر همان مدیرعاملی، مدام در این نهاد و آن شورا مسئولیت می‌گیرد و درباره دستاوردهای این تعدد مسئولیتها هم هیچ توضیحی در اختیار بدنه صنف نمی‌گذارد.

فهرست مسئولیتهای چهارده گانه مدیرعامل خانه سینما به شرح زیر است:

–مدیرعاملی خانه سینما(۱)

–حضور در شورای صنفی نمایش(۲)

–عضویت در شورای صدور پروانه ساخت(۳)

–عضویت در هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر(۴)

–عضویت در هیأت امنای مدرسه ملی سینما(۵)

–عضویت در هیأت امنای موسسه رسانه های تصویری(۶)

–عضویت در هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی(۷)

–عضویت در هیأت امنای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی(۸)

–عضو شورای تصویب فیلمنامه حوزه هنری(۹)

–عضویت در هیأت امنای موزه سینما(۱۰)

–عضویت در هیأت مدیره موسسه هنرهای تصویری سوره(۱۱)

–دبیری شورایعالی تهیه کنندگان(۱۲)

–عضویت در شورای بررسی صلاحیت دفاتر سینمایی در سازمان سینمایی(13)

–قائم مقامی شورایعالی اکران(14)