1

درگیری یک کارگردان و آهنگساز بر سر مالکیت “اُپرای عاشورا”

سینماژورنال: بهروز غریب‌پور کارگردان تئاتر مدعی شده که “اپرای عاشورا” متعلق به اوست و ارکستر سمفونیک تهران بدون کسب اجازه از وی این اثر را اجرا کرده است.

به گزارش سینماژورنال علی رهبری مدیر این ارکستر نیز ضمن پذیرش این ادعا، همه تقصیرها را به گردن آهنگساز این اثر انداخته است!

غریب پور: فاصله دفتر من و علی رهبری 50 متر است اما ایشان درباره اجرای اپرا صحبتی با من نداشتند

غریب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در حالی که پژوهشگر، نویسنده و کارگردان این اثر هستم، اما متأسفانه در یک حرکت خلق‌الساعه طوری مطرح می‌شود که انگار آقای علی رهبری (مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران) کاشف تعزیه و اپرای ملی بوده است.

وی افزود: برایم جای تعجب است که فاصله‌ محل کار من با بنیاد رودکی و دفتر آقای رهبری 50 متر است، اما ایشان درباره‌ اجرای این اپرا صحبتی با من نداشتند و اگر با مدیر بنیاد رودکی صحبت نکرده بودم، حتی نامم به عنوان نویسنده هم در بروشور اپرای عاشورا قید نمی‌شد.

غریب‌پور بیان کرد: این اتفاق را ناشی از بی‌توجهی عمدی می‌دانم.

علی رهبری: صحبتهای غریب پور را قبول دارم اما طرف صحبت ایشان بهزاد عبدی است و نه من
علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران نیز به انتقاد بهروز غریب‌پور درباره‌ نادیده گرفته شدن نام و اقداماتش برای اجرای “اپرای عاشورا” به‌عنوان خالق اثر پاسخ داد و اظهار کرد: من تمام سخنان آقای غریب‌پور را قبول دارم و حق هم با ایشان است؛ اما طرف ایشان، بهزاد عبدی به‌عنوان آهنگساز است و نه من.