1

درگیری دستیار حسن فتحی با ماجرای دزدیده شدن فرزند یک پلیس زبده

سینماژورنال: آرش سجادی حسینی که این روزها به عنوان دستیار کارگردان در سریال “شهرزاد” حسن فتحی فعالیت می کند قصد دارد دومین فیلم بلند خود را بسازد.
به گزارش سینماژورنال این فیلم بلند “سپیدان” نام دارد که در مرحله بازنویسی فیلمنامه قرار دارد.

تهیه کنندگی کار را مهدی مددکار برعهده دارد و بناست بعد از ماه رمضان وارد پیش تولید شود.
سجادی حسینی که پیش از این یک فیلم بلند کمتر دیده شده به نام “موج سوم” را ساخته بود درباره فضای کلی “سپیدان” به سینماژورنال می گوید: فیلمنامه اولیه کار را علی گلبهاران نوشته بود و مدتیست مشغول بازنویسی آن هستم تا به نسخه ایده آل برسم. این کار زمینه ای اجتماعی-پلیسی دارد و اتفاقی بارها دیده شده را از منظری خاص مرور می کند.

بخشهایی از زندگی یک پلیس
این دستیار کارگردان و برنامه ریز سینما در تشریح منظر خاص فیلمنامه اش بیان می دارد: بخشهایی از زندگی یک پلیس زبده در فیلم روایت میشود و فیلمنامه تصویری ارائه می دهد از اتفاقی به نام بچه دزدی که برای این پلیس رخ می دهد یعنی فرزند خردسال پلیس دزدیده می شود و همین است که گره درام را شکل می دهد.

فیلمنامه برآمده از یک اتفاق واقعیست
آرش سجادی حسینی ادامه می دهد: اتفاقی که روایت برمبنای آن بنا شده مابه ازای بیرونی دارد یعنی برگرفته از حادثه ایست که چندی قبل رخ داده بود اما سعی دارم از این منظر به این اتفاق بپردازم که وقتی بچه یک پلیس دزدیده میشود اتفاقات پیرامون این پلیس خیلی فرق دارد با زمانی که مثلا بچه یک معلم دزدیده میشود.

تصاویری کمتر دیده شده از زندگی یک پلیس
این دستیار کارگردان و برنامه ریز با اشاره به اینکه قصد دارد فیلمش را ظرف دو ماه آینده کلید بزند به سینماژورنال می گوید: “سپیدان” یک درام پلیسی-اجتماعی خواهد بود و در فیلم تصاویری را از زندگی طبقه پلیس خواهید دید که در سینمایمان کمتر به آنها پرداخته شده است.

پلیسی که خودش دچار مشکل شده

وی ادامه می دهد: در سینما و تلویزیون مان عموما پلیسهایی را دیده ایم که سعی در حل معضلات آدمهای دیگر را دارند و به عنوان حامی کنار طبقات دیگر هستند اما در “سپیدان” خود پلیس در شرایطی قرار می گیرد که قبلتر دیگران به آن دچار شده اند. اینجاست که پلیس باید بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را بگیرد.

تولید طوری پیش می رود که فیلم برای جشنواره آماده شود

سجادی حسینی با اشاره به اینکه پروانه ساخت اثرش را گرفته می گوید: بمحض آماده شدن فیلمنامه نهایی پیش تولید را آغاز کرده و تولید را طوری پیش می بریم که انشاا.. فیلم برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده شود.

آرش سجادی حسینی
آرش سجادی حسینی