1

درگیری بهرام رادان و رفقا در یک ماجرای پولشویی به سبک تارانتینو!!!

سینماژورنال: بهرام رادان بازیگر خوش‌چهره سینمای ایران که رمضان امسال “عصر یخبندان” را روی پرده داشت به زودی با درام عاشقانه “حکایت عاشقی” به سینماها می‌آید.

به گزارش سینماژورنال رادان در “حکایت عاشقی” که داستانی عاشقانه را در پس فاجعه انسانی شیمیایی شدن حلبچه روایت می‌کند در نقش نخستین عکاسی ظاهر شده که بعد از فاجعه حلبچه وارد این شهر می‌شود.

رادان اما این روزها درگیر پیش‌تولید تازه‎‌ترین فیلم مصطفی کیایی هم هست؛ فیلمی که “صاف‌کننده” نام دارد و همان طور که از نامش هم برمی‌آید درباره یکی از معضلات اقتصادی ایران معاصر یعنی پولشویی است.

کیایی به تازگی پروانه ساخت این فیلم را در شرایطی دریافت کرد که پروانه ساخت فیلمنامه “پارازیت”اش که درباره آثار مخرب پارازیت‌های ماهواره‌ای است از سوی اداره نظارت رد شده بود.(اینجا و اینجا را بخوانید)

از پژمان بازغی تا فرهاد اصلانی و سحر دولتشاهی در کنار رادان خواهند بود

مصطفی کیایی در “صاف‌کننده” برای اولین بار علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی کارش را هم برعهده گرفته تا بتواند درونمایه های ذهنی اش را آن طور که هست اجرا کند.

به گزارش سینماژورنال اصلی ترین بازیگرانی که در “صاف‌کننده” در کنار بهرام رادان ظاهر خواهند شد پژمان بازغی، سحر دولتشاهی، فرهاد اصلانی و البته محسن کیایی برادر کارگردان هستند که این آخری علاوه بر بازی، در پشت صحنه تولید هم به مصطفی یاری می رساند.

در میان تیم بازیگران اصلی کار علاوه بر رادان، سحر دولتشاهی و فرهاد اصلانی در فیلم قبلی کیایی “عصر یخبندان” هم حضور داشتند. ضمن اینکه طی روزهای آینده چند بازیگر تازه هم به این ترکیب اضافه خواهد شد.

چینش روایت متأثر از “پالپ فیکشن” و “سگهای انباری” تارانتینو

پرداخت روایی “صاف‌کننده” متأثر از فضایی است که کیایی در دو ساخته اخیر خود “خط ویژه” و “عصر یخبندان” از آن سود جسته بود؛ یعنی درام برپایه تعدد پرسوناژ شکل می گیرد و با انتقال روایت از کاراکترها به همدیگر است که درباره مضمون اصلی که ماجرای پولشویی یک آقازاده است سخن گفته می شود.

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که مصطفی کیایی و همکار جوان سناریستش مهیار شاهرخی از ساختار روایی آثار مشهور کوئنتین تارانتینو و از جمله “پالپ فیکشن” و “سگهای انباری” نیز برای کمک به جذابیت اثر خود استفاده کرده‌اند.

درست شبیه به “خط ویژه” در “صاف‌کننده” هم این رفتار باری‌به‌هرجهت و به تعبیری دیوانه‌وار تعدادی جوان است که پرده از ماجرای یک پولشویی برمی‌دارد.

درگیر دورخوانی فیلمنامه

مصطفی کیایی و گروه بازیگران “صاف‌کننده” این روزها مشغول دورخوانی فیلمنامه هستند تا بتوانند از اواسط آذرماه کار را کلید بزنند و حتما در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند.

در سالهای اخیر فیلمهایی که کیایی ساخته معمولا جزو آثار پرمخاطب جشنواره فیلم فجر بوده اند و البته همین پرمخاطب بودن زمینه ای هم شده است برای فروش خوب این آثار در اکران عمومی.