1

درگیری بازیگر “میرزا کوچک خان” با خون‌آشامان در اسکاندیناوی+عکس

سینماژورنال/غفور پورغفور: علیرضا مجلل بازیگری که در میانه دهه 60 بعد از ایفای نقش “میرزا کوچک خان” در مجموعه “کوچک جنگلی” به دلیل برخی کدورتهایی که میان وی و مدیران آن زمان تلویزیون پیش آمده بود ایران را ترک کرده و مقیم سوئد شد اخیرا در یک اکشن-هارور سوئدی ایفای نقش کرده است.

به گزارش سینماژورنال این اکشن-هارور”منطقه 261″ نام دارد که کارگردانی آن را “فردریک هیلر” کارگردان و بازیگر جوان متولد استکهلم انجام داده است.

فردریک هیلر هرچند تجربه کارگردانی زیادی ندارد اما در همین معدود تجربیات هم بیش از هر چیز به ژانر هارور علاقه نشان داده است. او شش سال قبل هارور علمی-تخیلی “مناجات21″(2006) را ساخته بود که ماجراهای کشیشی را روایت می کرد که هرچند در ابتدا به جهنم اعتقاد ندارد اما دریافت اخباری درباره مرگ پدرش و درگیریهای ذهنی اش با گذشته باعث میشود به کشف و شهودی غریب دست زند و به تعریفی تازه از آخرت برسد.

هیلر علاوه بر ایفای نقش در آثار تلویزیونی متعدد سابقه بازیگری در “بیولف”(2007) رابرت زمه‌کیس را هم داشته است.

علیرضا مجلل
علیرضا مجلل در نمایی از “کوچک جنگلی”

داستان شیوع یک ویروس در شهری متشکل از بومیان و مهاجران

“منطقه 261” که فیلمنامه آن را هم خود هیلر نگاشته است داستان شهری در سوئد را روایت می کند که مرتب از درگیریهای میان بومیان و مهاجران رنج می برده است. با ورود یک ویروس ناشناخته به شهر و مبتلا شدن برخی از شهروندان به این ویروس، نیروهای پلیس افراد مبتلا را از شهر خارج می کنند و در کنار آن این شهر توسط نیروهای نظامی ایزوله می شود.

در این میان بومیان شهر و مهاجرانی که مدتها با هم درگیری داشته اند مجبور به اتحاد می شوند تا از خودشان در برابر بقایای مبتلایان به ویروس که ماهیت خون‌آشامی پیدا کرده اند، دفاع کنند و همین اتحاد است که سرنوشتی عجیب را برای تک تک آنها رقم می زند.

منطقه 261
نمایی از درگیریهای شهر مرکزی “منطقه261 “

با حضور علیرضا مجلل و شش بازیگر ایرانی دیگر

بازیگران اصلی کار چهره هایی چون “هافپور جولیوس جارنسون”، “جوناس مالمسجو”،”مالین آرویدسون” و “پیتر ایگرز” همگی از سینمای سوئد هستند.

به جز علیرضا مجلل که در این فیلم نقش “عباس” پدر یک خانواده مهاجر حاضر در شهر محوری داستان را ایفا کرده است بازیگران ایرانی دیگری هم در “منطقه261” حضور داشته اند.

سارا زمردی، بهار پارس، زینت پیرزاده، زردشت راد، کاوه فولادی و سیمون امیری از جمله این بازیگران ایرانی هستند که نقش مهاجران حاضر در شهر محل شیوع ویروس را بازی کرده اند.

جالب است که زبان فیلم هم ترکیبی است از دو زبان سوئدی و فارسی یعنی کاراکترهای مهاجر که اغلب ایرانی هستند در دیالوگهای بین خود به زبان فارسی حرف می زنند!

منطقه 261
پوستر “منطقه261”

تولید با بودجه 4 میلیون دلاری

به گزارش سینماژورنال “منطقه 261” که در برنامه اکران سال آینده سینماهای سوئد و اروپا قرار دارد با بودجه 31 میلیون کرونی معادل تقریبی 4 میلیون دلاری ساخته شده است.

شعار تبلیغاتی فیلم “همه مبتلا هستند” می باشد و علاوه بر کارگردان برخی از رسانه های سوئدی نیز آن را اولین فیلم هیولایی سوئد نام نهاده اند.

تصویرسازی هیولاهای فیلم با سی.جی.آی و استفاده از اشعار سعدی و حافظ در تیتراژ

یکی از نکات جالب مربوط به “منطقه 261” آن است که به خاطر صرفه جویی در هزینه ها، برای خلق کاراکترهای مبتلا به ویروس ناشناخته یا همان خونش آشامان که می‌باید ظاهری مهیب می‌داشتند از تصویرسازی یارانه ای به جای فیلمبرداری زنده استفاده شده است.

گفته شده است که در تیتراژ ابتدایی و انتهایی فیلم ابیاتی از حافظ و سعدی گنجانده شده است.

منطقه 261
تصویری از یکی از خون‌آشامانی که در “منطقه 261” دیده می شود