1

درگذشت نویسنده «مسافر» کیارستمی+عکس

سینماروزان: نزدیک به دو سال بعد از درگذشت عباس کیارستمی که جهانی ترین فیلمساز سینمای ایران به شمار میرفت نویسنده یکی از فیلمهای بلند این کارگردان هم درگذشت.

به گزارش سینماروزان حسن رفیعی بازیگر و نویسنده سال‌های دور سینما که نگارش «مسافر»از نخستین آثار بلند عباس کیارستمی را در کارنامه داشت به علت بیماری قلبی در جعفرآباد آشتیان در استان مرکزی درگذشت.

 «غریبه»شاپور قریب با بازی بهروز وثوقی، «قاصدک»محمد صفار با بازی سعید راد، «نفس گیر»محمود کوشان با بازی رضا بیک ایمان‌وردی و «اعدامی»محمدباقر خسروی با بازی پرویز فنی‌زاده-داود رشیدی از دیگر تجربیات نویسندگی حسن رفیعی بود که نام وی را در تیتراژ داشت و در کنارش رفیعی در برخی پروژه های سینمایی بدون ذکر نام به عنوان مشاور یا نویسنده حضور داشت.

رفیعی در انتهای دهه 50 فیلمی به نام «دانه های گندم» را با بازی مجید مظفری به تهیه کنندگی محمود کوشان ساخت؛ فیلمی در جغرافیای روستایی که متأثر از فضای انقلاب داستان طغیان علیه خوانین روستایی را بیان میکرد.

رفیعی تجربه بازیگری هم داشت و در فیلم‌هایی مثل «گربه آوازه‌خوان» و «دندان مار» و همچنین سریال «آرایشگاه زیبا» به ایفای نقش پرداخته بود.

حسن رفیعی به دلیل برخی غیرحرفه ای گریهای سینما از سال ۱۳۷۲ فعالیت سینمایی خود را تقریباً متوقف کرد و دور از هیاهوی پایتخت در روستای جعفرآباد آشتیان سکنی گزید.

حسن رفیعی
حسن رفیعی