1

درگذشت معاون نظارتی پاسخگو که شرایط رفع توقیف “جدایی” را رقم زد!/ مدیری که نه برایش بزرگداشت گرفتند و نه به یادش موزه‌آرایی کردند!

 

سینماروزان/مهدی فلاح: علیرضا سجادپور معاون نظارت دولت دوم احمدی‌نژاد مرحوم شد.

به گزارش سینماروزان سجادپور مدت‌ها بود که از عوارض تومور مغزی رنج می‌برد و در نهایت نیز بعد از چند بار شیمی درمانی درگذشت.

علیرضا سجادپور سابقه فیلمنامه نویسی، مدیرتولید و تهیه کنندگی سینما هم داشت ولی بیش از همه به خاطر معاونت نظارت در دولت دوم احمدی‌نژاد و در دوران پسا۸۸ شهرت یافت.

سجادپور مدیری پاسخگو بود که برای حل مشکلات آثار توقیفی برجامانده از دولت‌های قبل، تلاش‌های فراوانی کرد‌ و توانست فیلم‌هایی مثل “به رنگ ارغوان”، “آتشکار” و “من مادر هستم” را روی پرده بفرستند. سجادپور بعد از توقیف “جدایی” در میانه تولید نیز با ورود موثر خود، شرایط رفع توقیف فیلم را فراهم کرد تا فرهادی فیلم را کامل کرده و درنهایت اسکار را برای ایران به ارمغان آورد.

سجادپور فعالیت سینمایی را سال ۱۳۶۳ با تهیه کنندگی و نگارش فیلمنامه «سرباز کوچک» آغازکرد. از فعالیت های او میتوان به مدیریت واحد سناریوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر کل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت طرح و برنامه سیمای شاهد، تهیه کنندگی فیلم سینمایی و سریال های تلویزیونی، مدیر کل اداره فیلم و تلویزیون سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران، مدیر فرهنگسرای هنر (ارسباران) و موسس و مدیر اجرایی هیات اسلامی هنرمندان اشاره کرد.

سجادپور در حالی مرحوم شد که حتی با شدت گرفتن بیماری اش نه دست اندرکاران خانه سینما و نه مدیران محافلی مانند موزه سینما حتی برایش بزرگداشتی نگرفتند در جهت دلخوشی.