1

یکی دیگر از “دایی جان ناپلئون”ی‌ها درگذشت/مرگ کارگردان “عطر گل یاس”+عکس و صحبتهای همسر درباره مراسم تشییع

سینماژورنال: بهمن زرین‌پور بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما به علت عوارض برآمده از ابتلا به سرطان ریه درگذشت.

به گزارش سینماژورنال مینا جعفرزاده بازیگر سینما همسر بهمن زرین پور با اعلام این خبر به سینماژورنال گفت: همسر نازنینم بهمن 10.30 صبح پنجشنبه هفدهم تیرماه درگذشت.

این بازیگر درباره زمان تشییع همسرش بیان داشت:  همسرم فردا در کرج تشییع می شود و  سپس در قطعه هنرمندان بهشت سکینه کرج  به خاک سپرده خواهد شد.

آغاز با علی حاتمی و سپس همکاری با تقوایی

بهمن زرین‌پور فعالیت سینمایی را با بازی و دستیاری كارگردانی فیلم “ستارخان” به كارگردانی علی حاتمی آغاز كرد و طی چهار دهه فعالیت در سینما و تلویزیون در آثار فراوانی بازی کرد و از آن جمله چند فیلم از  کمدی‌های “صمد”، “فریاد زیرآب”، “تحفه ها”، “زرد قناری”، “دختری با کفشهای کتانی”، “پاداش” و سریالهایی نظیر “دایی جان ناپلئون”، “آوای فاخته”، “رعنا”، “هفت سنگ” و “زیر گنبد کبود”.

از جمله کاراکترهای به یادماندنی زرین پور در “دایی جان ناپلئون” ناصر تقوایی بود که در آن در نقش “پوری فش فشو” ظاهر شد؛ پوری پسر خنگ و بچه ننه اما تحصیل‌کردهٔ دایی جان سرهنگ بود که همیشه مورد تمسخر سایرین قرار می‌گیرد.

آخرین تجربه بازیگری

آخرین تجربه سینمایی اکران شده بهمن زرین‌پور درام “حکایت عاشقی” احمد رمضان زاده بود که سال قبل روی پرده رفت؛ این فیلم کوشیده بود بخشهایی از حوادث دردناکی که در جریان بمباران شیمیایی حلبچه رخ داده را به تصویر بکشد و زرین پور که اصالتی کرمانشاهی داشت در این فیلم ایفاگر پیرمردی کُرد بود که سعی می کرد در کوران بحران هم برای عشق حرمت قائل شود.

تجربیات نویسندگی و کارگردانی

زرین پور در کنار بازیگری تجربه نویسندگی و کارگردانی را هم داشت و از جمله یک مجموعه تلویزیونی به نام “عطر گل یاس” و یک فیلم سینمایی با نام “هفت ترانه” را کارگردانی کرده بود.

“پرستوهای عاشق”، “پرواز در قفس”، “مدرک جرم”، “زرد قناری” و “ازدواج در وقت اضافه” از جمله تجربیات نویسندگی زرین پور بودند.

بهمن زرین پور
بهمن زرین پور
حکایت عاشقی
بهمن زرین پور(چپ) در کنار بهرام رادان در نمایی از “حکایت عاشقی”