1

درگذشت ابراهیم آبادی؛ بازیگر خونگرمی که یک ماه بستری و یک هفته در کما بود ولی هیچ مدیری به عیادتش نرفت!

سینماروزان: ابراهیم آبادی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بعد از حدود یک هفته بستری بودن در بیمارستان، در سن ۸۵سالگی درگذشت.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از حدود یک ماه قبل در بیمارستان بستری بود، از دو هفته قبل با پایین آمدن سطح هوشیاری، به کما رفت؛ اگرچه علائم پزشکی از بالا آمدن اندک هوشیاری در روزهای گذشته حکایت داشت، ولی وی در نهایت عصر روز پنجشنبه نهم آبان ماه در بیمارستان درگذشت.

ابراهیم آبادی از آن بازیگران خونگرمی بود که بی‌ادعا کار هنریش را پی گرفت و همین بی‌ادعایی در روزگار مدعیان توخالی، باعث شد در مدت یک ماهی که در بیمارستان بستری بود، هیچ کدام از مدیران صنفی یا دولتی سینما سراغش نرود.

ابراهیم آبادی متولد سال ۱۳۱۳ بود و زیر نظر اساتیدی همچون علی اصغر گرمسیری به تحصیل پرداخت، برای ادامه تحصیل به «پراگ» رفت و مدرک تحصیلی کارگردانی تئاتر را از این شهر گرفت.

آبادی در تمام سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود علاوه بر فعالیت در تئاتر، در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بازی کرد که فیلم‌های «عطر کافور عطر یاس»، «توکیو بدون توقف»، «صد سال به این سال‌ها»، «مومیایی 3»، «آپارتمان شماره 13» ، «دزد عروسک‌ها» و «گراند سینما» از آن جمله هستند.

همچنین سریال‌های «مختارنامه»، «پاورچین »، «شب دهم» و «معصومیت از دست رفته» از جمله آثار شناخته شده وی در تلویزیون هستند.