1

درس بهروز به‌نژاد برای کارگردان حاضر در فجر۳۹

سینماروزان/روح‌الله نشیبا: بهروز به‌نژاد بازیگر ایرانی با روایت خاطره‌ای از ممیزی در دوران قبل از انقلاب اسلامی، درسی داده است به برخی کارگردانان این روزهای سینمای ایران.

بهروز به‌نژاد به تازگی در گفتگویی با منصور سپهربند به تشریح توقیف یکی از نمایشهایی پرداخته که عامل آشنایی او و همسرش فرزانه تاییدی بود.

به‌نژاد بیان داشت: یادم می‌آید به همراه فرزانه تاییدی مدتها درگیر تمرین نمایش “وقت ناهار” بودیم؛ نمایشی که متن آن ترجمه بود و درنهایت هیچ‌گاه هم روی صحنه نرفت.

بهروز به‌نژاد در چرایی ممانعت از اجرای “وقت ناهار” ادامه داد: آن نمایش به خاطر طرح مساله ارتباط زن شوهردار و مرد زن‌دار هیچ گاه مجوز اجرای رسمی نیافت و مجاز نشد.

اظهارات به‌نژاد می‌تواند درسی باشد برای یک کارگردان لواسان‌نشین(!) حاضر در فجر۳۹ که اصرار عجیبی داشت مساله ارتباط زن متاهل فیلمش با پسرخاله خود را در فیلم جا بیندازد ولی درنهایت با مخالف ارشاد مواجه شد.

اینکه حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز طرح چنین موضوعاتی غیرمجاز و تابو محسوب می‌شده ولی حالا عده‌ای که با ژست ارزشی کار خود را شروع می‌کنند چندی بعد از ورود به سینما، به دنبال سمپاتیک کردن چنین تابوهایی هستند واقعا پرسش‌برانگیز است؟؟

بهروز به نژاد(چپ) در کنار رضا بابک
بهروز به نژاد(چپ) در کنار رضا بابک