1

دردسرهای پیمان معادی با کارگردانانی که تصور می‌کنند او عرب است!!+عکس

سینماژورنال: پیمان معادی سناریست آثاری مانند “کما” و “کافه ستاره” بعد از همراهی با اصغر فرهادی در “جدایی…” توانست هم کارگردان شود و هم اینکه در چند محصول سینمایی و تلویزیونی آمریکایی ایفای نقش کند.

به گزارش سینماژورنال کاراکترهایی که معادی در این محصولات ایفا کرده اغلب عقبه ای شرقی دارند و اقلیت محسوب می شوند. معادی که اخیرا سریال “شبی که…” ساخته مشترک استیون زیلیان و جیمز مارش با بازی او از شبکه اچ.بی.اُ پخش شده است در گفتگو با “اعتماد” به برخی از مشکلاتی اشاره کرده که به هنگام نقش آفرینی در آن سوی آبها با آن روبرو است.

معادی با اشاره به تصورات نادرستی که نسبت به ایران در کشورهای دیگر وجود دارد بیان داشت: گاهي در صحنه فيلمبرداري سوءتفاهم‌هايي پيش مي‌آيد. براي مثال وقتي كارگردان تفاوت ميان مردم ايران و عرب را نمي‌داند و وقتي مي‌گويي ايراني‌ها عرب نيستند از شما مي‌پرسند: «مگر مسلمان نيستي؟» و در جوابش مي‌گويي: «بله، اما خيلي فرق داريم.»

وی ادامه داد: گاهي هم به من مي‌گويند: «اين كلمه را به عربي بگو.» و من مي‌گويم: «من عربي بلد نيستم.» و در جواب مي‌گويند: «اما تو مسلماني، مگر نه؟» بنابراين بعضي اوقات مي‌گويم: «باشه، جمله را بگو و پنج دقيقه به من وقت بده.» و به جاي اينكه آنها را متقاعد كنم كه عربي بلد نيستم، مي‌روم و عرب‌زباني را در لوكيشن فيلمبرداري پيدا مي‌كنم و اين جمله را با او تمرين مي‌كنم.

پیمان معادی/شبی که...
پیمان معادی در نقش یک متهم شرقی در نمایی از سریال “شبی که…”