1

درددل‌هاي يك عضو روزنامه‌دار هیأت انتخاب جشنواره فجر

سینماژورنال: این روزها شایعات مختلف است که درباره جشنواره شنیده میشود؛ شایعاتی که بخش عمده آن را سینماگرانی منتشر می کنند که آثارشان از جشنواره حذف شده.

به گزارش سینماژورنال یکی از تازه ترین این شایعات که درباره لابیهای تهیه کنندگان حذف شده از جشنواره برای بازگشت به جشنواره است از طریق کانال رسمی روزنامه “سینما” منتشر شده است.

اهمیت انتشار این شایعه به واسطه آن است که سردبیر این روزنامه فریدون جیرانی است یعنی یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره.

این شایعه را که در قالب شنیده ها منتشر شده بخوانید:

سریال تکراری
١٩ روز مانده به جشنواره فيلم فجر؛ اتفاقات جشنواره فجر دارد به یک سریال تکراری سالانه تبدیل می شود. هیئت انتخابی تشکیل می شود، فیلم هایی انتخاب می شوند و فیلم هایی انتخاب نمی شوند.

از انتخاب نشده ها عده ای زورشان زیاد است…
از آنهایی که انتخاب نشدهاند عده ای زورشان زیاد است و عده ای زورشان کم است. آنهایی که زورشان زیاد است و فیلم هایشان را با سرمایه گذاری دولتی یا نهادهای شبه دولتی ساخته اند جایی غیر از جشنواره فجر برای نمایش فیلم هایشان ندارند والا خودشان می دانند و سرمایه گذارهایشان.

با روشهای منطقی و غیرمنطقی سعی در قانع کردن مدیران دارند
پس با روش های منطقی و غیر منطقی سعی در قانع کردن مدیران جشنواره به پذیرفتن فیلم هایشان دارند و مدیران جشنواره هم معمولا کاملا خودجوش چند فیلم را برای تنوع بیشتر آثار به جشنواره اضافه می کنند.

تجربه مشابه دو سال قبل یک تهیه کننده
مشابه چنین اتفاقی در جشنواره سی و چهارم هم در حال رخ دادن است و چند تهیه کننده با نفوذ این روزها تلاششان را برای ورود فیلم های بیرون مانده شان به جشنواره شدت بخشیده اند.

یکی از آنها دو سال قبل تجربه مشابهی!!! داشته و راه و چاه را یاد گرفته، بقیه هم بی تجربه نیستند. نتیجه این تلاش ها احتمالا به زودی اعلام می شود. پایان سریال انتخاب فیلم های جشنواره فجر هم شبیه سال های قبل خواهد بود.