1

درددل‌های یک‌ بازیگر آبادانی سینما و تلویزیون⇐مشکلات خوزستان برای امروز و دیروز نیست!/در بازسازی استا‌نهای جنگ‌زده، کم گذاشتند!/ نتیجه مدیریت سرداران سازندگی(!) چه شد؟/میان پیمان‌کارهای بزرگ، پول‌های کلان تقسیم شد اما شهرهای استان آباد نشد!!/چرا هیچ مدیری حاضر به عذرخواهی از این مردم شریف نیست؟

سینماروزان: یک بازیگر آبادانی سینما و تلویزیون که سابقه حضور در جنگ را دارد به انتقاد از مدیرانی پرداخت که هیچ گاه حاضر نيستند بابت عملکرد سوء خود از مردم عذرخواهی کنند.

مالک سراج بازیگر در گریزی به شرایط بحرانی این روزهای خوزستان به خبرگزاری مهر گفت: مشکل آب در خوزستان برای امروز و دیروز نیست، از زمان جنگ این مشکلات وجود داشته است و هر از گاهی که عمقش زیاد می‌شود صدای این بندگان خدا بلند می‌شود، باز مسکن می‌زنند، درد کمی آرام و بعد همه چیز رها می‌شود به امان خدا تا بار دیگر مشکل عمیق شود!

بازیگر “روز سوم” ادامه داد: شاید اطلاعات من کافی نباشد اما بعد از سال ۶۸ که جنگ تمام شد، در بازسازی استان‌های جنگ‌زده کم گذاشته شد. هزینه اندک در نظر گرفتند و روی همان هزینه هم مدیریت درستی اعمال نشد. میان پیمان‌کاری‌های بزرگ پول‌های کلان تقسیم شد اما شهرهای بزرگ استان آباد نشد. همزمان مدیریتی که در فرآیند سدسازی شد، مشکلات را تشدید کرد. در مجموع مهمترین عامل در بروز مشکلات امروز خوزستان عدم مدیریت درست بوده، هیچ مدیری هم در این سال‌ها پاسخگوی عمل غلط خود نبوده و هیچکس یقه هیچ مدیری را در این سال‌ها نگرفته است.

سراج با اشاره به تعدد مشکلات موجود در منطقه خوزستان گفت: من و خانواده‌ام و خیلی‌های دیگر که در همین خشکسالی این روزها مشغول تلاش برای زندگی خود هستند، از بازماندگان جنگ هشت ساله هستیم. این خانواده‌ها در این سال‌ها به‌شدت تحت فشار بوده‌اند. همه این دردها برای عدم مدیریت در طول این دهه‌ها بوده است. مگر می‌شود که زخمی اینقدر عمیق شود و هیچ پیشینه‌ای هم نداشته باشد؟

بازیگر “ملکه” با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از اعتراضات این روزهای مردم خوزستان گفت: ما خودمان باعث می‌شویم عده‌ای که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند وارد قصه شوند. چرا وقتی می‌ترسیم، مهربان می‌شویم؟ چرا وقتی می‌ترسیم دست مهربانی به سمت آدم‌های دردکشیده دراز می‌کنیم؟ پیش از اتفاقات امروز، مدیریت‌های غلط این شرایط را به وجود آورده است. من کارشناس نیستم اما نتیجه مدیریت‌های غلط باعث رنج امروز مردم خوزستان شده است. لازم نیست من کارشناس باشم، همین که نتیجه این شده، یعنی یک جای کار غلط بوده است و هیچ مدیری هم حاضر به عذرخواهی از این مردم شریف نیست. همه وقتی حرف می‌زنند طلبکارند. فقط هم ماجرای خوزستان نیست، ما همین شرایط را در سیستان و بلوچستان داریم، در کردستان داریم. استان‌های محروم را ببینید.

بازیگر “کیمیا” و “مینو” در پایان تأکید کرد: استان خوزستان محروم نیست، محروم‌شده است. خوزستان محروم نبود، بلکه از داشته‌هایش محروم مانده، استانی است که ضعیف شده است. آب آبادان زمانی با آب تهران یکسان بود، چه شد که بعد از جنگ این شرایط تا این اندازه تغییر کرد؟ چقدر در این حفره پول ریختند اما به نتیجه نرسیدند؟ همه این‌ها محصول مدیریت غلط است. کسانی که زمانی سردار سازندگی خطاب می‌شدند اما نتیجه سیاست‌هایش چه شد؟ این‌ها همه درددل‌های هم‌استانی‌های من است که من شرمنده‌ام در برابرشان دستم خالی است.