1

درآمد این شوی لباس به حساب کدام بازیگران واریز میشود؟

سینماژورنال: بعضا در کشور ما که کشوری اسلامی است مراسمی برگزار میشود که شاید اگر بدون دانستن نام کشور وارد آن شوی گمان کنی که در نشستی در کشوری اروپایی حضور یافته ای.

به گزارش سینماژورنال از جمله این نشستها چندی قبل در یکی از نقاط مرفه نشین شهر تهران برگزار شد. نشستی که مربوط بود به شوی لباس ایرانی؛ بله! پیشتر از این هم شنیده بودیم که برخی بانوان به صورت کاملا خودجوش و بدون وابستگی به نهادهای خاص شوی لباس راه می اندازند اما اینکه برای برگزاری شوی لباس، نشست خبری برگزار شود به شدت عجیب و غریب بود.

در این نشست رسانه ای که البته گردانندگانش سعی زیادی داشتند آن را در خدمت مفهومی به نام سبک زندگی ایرانی-اسلامی قرار دهند به کمترین چیزی که توجه نشده بود رعایت شئونات اسلامی بود؛ بانوان گرداننده و البته شماری از حاضرین در نشست با آرایشهای بسیار غلیظ و به شدت زننده حاضر بودند و آنها که پشت تریبون قرار گرفتند تا صحبت کنند هم تا توانستند با عشوه های خود دلبری کردند! در کنار آن کاتالوگهایی پر از تصاویر زنانی با گریمهای زننده در اختیار حاضران قرار گرفت تا شاید به این واسطه کمکی شود برای خبرپراکنی بیشتر پیرامون این شوی لباس.

بخشی از درآمد شوی لباس در اختیار دو بازیگر

نکته جالب توجه این نشست ربط آن به امری است به نام نیکوکاری؛ گرداننده نشست از این گفت که درآمد ناشی از این شوی لباس که البته بلیت ورودی آن تا 90 هزار تومان هم می‌رسد به دو بخش تقسیم بندی خواهد شد؛ بخشی از آن به جیب گردانندگان میرود که همه تلاش خود را کرده اند(!!) برای کمک به الگوی پوشششی ایرانی-اسلامی و بخش دیگر به حساب دو بازیگر سینما واریز میشود که از آن برای آزادی زندانیان استفاده شود.

هنرنمایی تان از جیب ملت را از خاطر نبرده ایم

این دو بازیگر که یکیشان مرد است و دیگری زن در سالهای اخیر سعی زیادی کرده اند که خود را به عنوان بازیگرانی طرفدار کارهای خیر جابزنند اما اسف‌انگیز اینکه هر دوی آنها سهم مهمی از پروژه های دولتی سالهای اخیر داشتند. بانوی بازیگر را بواسطه ایفای نقش در درامی سطحی و کاملا دولتی که در دل آفریقا می گذشت می شناسیم و آقای بازیگر را بواسطه غرغرهای همیشگی اش و البته سهمی مهم که در همه دولتها از خاتمی و احمدی نژاد گرفته تا روحانی از سبد پربار رانتهای دولتی سینما داشته است. جالب است که هر دوی این بازیگران در سالهای اخیر چنان نفوذی پیدا کرده اند که فیلم هم تهیه می کنند و البته که در این میان اگر مانند آقای بازیگر فیلمشان توقیف بشود باز هم دستمزد تمام و کمال خود را می گیرند!

چرا از جیب تان برای کار خیر هزینه نمی کنید؟

نکته اینجاست که این دو بازیگر اگر می خواهند کار خیر کنند چرا از همان دستمزدهای میلیونی که بابت کارهای میلیاردی نفروش می گیرند هزینه نمی کنند و این چنین خود را دستاویز مراسمی چون شوی لباس می کنند؟