1

دبیر جشنواره فجر: خیلی اذیت شدم اما سال بعد باز هم قبول می‌کنم

سینماژورنال: محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر پنجشنبه شب هشتم دی ماه به شبکه خبر رفت و در برنامه زنده “شهر فرنگ” حاضر شد.

به گزارش سینماژورنال حیدری که بعد از اعلام اسامی فیلمهای بخش مسابقه جشنواره فشارهای زیادی را از سوی برخی تهیه کنندگان متحمل شده بود تا آثارشان را وارد بخش مسابقه کند در حالی به شبکه خبر رفت که آثار خستگی برآمده از ایستادگی در برابر این فشارها در چهره اش نمایان بود.

البته که همین خستگی بود که باعث شد وقتی صحبت به هیات انتخاب رسید حیدری به این مساله اشاره کند که بد نیست هیات انتخاب حذف شود و بجایش دبیر باشد که به کمک مشاورانش درباره انتخاب فیلمها تصمیم گیری کند.

حیدری با اشاره به اینکه حضور هیئت انتخاب خیلی نمی‌تواند موثر باشد عنوان کرد: اصولا آن‌چیزی که خود ما در جشنواره کشف کردیم این بوده که هیئت انتخاب خیلی نمی‌تواند برای جشنواره این چنینی موثر باشد و هر انتخابی هم داشته باشند در نهایت این دبیر جشنواره است که باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: گاهی شرایط خیلی سخت می‌شد و حتی دوست داشتیم ظرفیت بیشتری داشتیم تا فیلم‌هایی که در شرایط سخت تولید در ایران ساخته می‌شوند نیز حضور پیدا کند. در نتیجه بد نیست که دبیر جشنواره و مشاورانش تصمیم گیرنده باشند.

یکی دیگر از گفته های جالب حیدری در این برنامه زمانی بود که از وی پرسیده شد کا آیا اگر پیشنهاد شود سال بعد هم به عنوان دبیر در جشنواره حضور خواهد داشت که حیدری با اشاره به خستگی برآمده از زیربار انتظارات غیرمنطقی سینماگران حذف شده نرفتن، اظهار داشت:
با این‌که خیلی اذیت شدم اما اگر سال بعد از من بخواهند دبیر شوم، باز هم قبول می‌کنم.