1

دبیر جشنواره فجر از راه‌اندازی “کاخ مردمی” در کنار “کاخ جشنواره” خبر داد

سینماژورنال: محمد حیدری دبیر جشنواره سی و چهارم فیلم فجر در روزهای اخیر به خاطر انتصاب دو بازیگر سرشناس سینما یعنی شهاب حسینی و مهتاب کرامتی به عنوان مشاوران خویش بدعت‌آفرین بوده است.

به گزارش سینماژورنال در کنار آن، اینکه دبیرخانه جشنواره امسال مقرر کرده که هیأت انتخاب را تا روز اعلام اسامی فیلمها معرفی نخواهد کرد از دیگر نوآوریهای جشنواره سی و چهارم بوده است.

حالا در تازه ترین گفتگوی محمد حیدری که با “ایرنا” انجام شده خبر یک نوآوری دیگر هم داده شده است؛ آن هم راه اندازی کاخ مردمی در کنار کاخ اصلی اصلی جشنواره.

 گزینه های مختلفی را برای تخصیص سالن اهالی رسانه بررسی می کنیم

حیدری درباره مکان درنظرگرفته شده برای اصحاب رسانه گفته است:  امسال ما برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره تلاش کرده ایم با گروه های مختلف رسانه ها نشست های متعددی برگزار کنیم و از نظر خود این افراد تصمیم نهایی را برای سینمای مخصوص رسانه ها بگیریم. طبق آخرین مشورت هایی هم که با اهالی رسانه داشته ایم گزینه های مختلفی مطرح شد و تقریباً ۹۰ درصد، شرایطی که در برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره وجود دارد را برای حوزه رسانه به لحاظ نظم و سرویس دهی مناسب نمی دانند.

وی درباره جای جدیدی که برای اهالی رسانه درنظر گرفته شده بیان داشته است:  هنوز چیزی قطعی نشده است و ما با مشورت هایی که با اهالی رسانه داشته ایم گزینه های مختلفی را در حال بررسی کردن داریم.

برج میلاد همچنان کاخ جشنواره خواهد بود
حیدری با تأیید باقی ماندن برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره اظهار داشته است: با توجه به ظرفیتی که به لحاظ کمی در برج میلاد وجود دارد معتقدیم آنجا همچنان به عنوان کاخ جشنواره خواهد بود. اما امسال ما نگاه ویژه ای به مخاطبان مردمی جشنواره داریم و می خواهیم کاخ مردمی جشنواره را راه اندازی کنیم.

حضور متمرکز مردم در کاخ مردمی
دبیر جشنواره سی و چهارم در توصیف کاخ مردمی گفته است: حضور مردم در یک شرایط ویژه که بتوانند با عوامل فیلم و هنرمندان، فیلم ببینند هیچ گاه در جشنواره فیلم فجر نبوده است. اما خیلی از فیلمسازها دوست دارند در اولین اکران فیلم شان انعکاس و نگاه مردم را نسبت به فیلم ها در جشنواره ببینند. قطعا اکران فیلم ها در سی و چند سینما سراسر تهران برای مردم همزمان با ایام جشنواره مناسب بوده است. اما ما می خواهیم به طور متمرکز عوامل فیلم برای اولین بار در کنار مردم در یک محل خاص فیلم را ببینند و نظر مردم را درباره فیلم خود بدانند چرا که بعدها در اکران عمومی فیلم شان می توانند از نظرات مردمی برای اصلاح اثر خود نظرات خوبی دریافت کنند.