1

داوود میرباقری اعلام کرد⇐امسال و با ساخت شهرک سینمایی «جی» و «تیسفون» سریال «سلمان فارسی» وارد پیش تولید خواهد شد

سینماروزان: بالاخره بعد از مدتها رایزنی برای تولید سریال «سلمان فارسی» و شنیدن ادعاهای ضد و نقیض درباره تأمین بودجه آن، داوود میرباقری شخصا اعلام کرد که امسال و با آغاز به ساخت شهرک سینمایی جی و تیسفون، اولین حرکت برای تولید سریال انجام خواهد شد.

داوود ميرباقري در حاشيه برگزاري كارگاه فيلمنامه نويسي براي دانشجويان دانشگاه صداوسيما، درباره ساخت آخرين وضعيت توليد سريال «سلمان فارسي»، گفت: پروژه سريال «سلمان فارسي» يكي از بزرگ‌ترين توليدات تلويزيوني خواهد بود. حجم و گستردگي كار باعث شده تا ساخت سريال را به سه بخش تقسيم كنيم.

وي افزود: بخش اول مربوط به زادگاه سلمان در ايران و دوران پيش از اسلام است، براي ضبط اين بخش بايد شهرك‌سازي كنيم. به عبارتي شهرهاي جي و تيسفون را كه پايتخت‌هاي ايران دوره ساساني بودند خواهيم ساخت. این براي نخستين بار است که در يك مجموعه تلويزيوني به آن دوره پرداخته می‌شود و پيش از اين هيچ بازسازي تاريخي از ايران باستان در صداوسيما نداشته‌ايم. بخش دوم به سفر سلمان فارسي به بيزانس و گرايش وي به مسيحيت را روايت خواهد كرد و در نهايت بخش سوم در حجاز و آشنايي سلمان با پيامبر (ص) و اسلام آوردن وي را به تصوير مي‌كشد.

ميرباقري با تأكيد بر اينكه تنها بخش سوم سريال «سلمان فارسي» كه در حجاز رخ مي‌دهد، سنگين‌تر از سريال «مختارنامه» است، گفت: آغاز به كار سه بخش ياد شده، امسال و به طور همزمان كليد خواهد خورد. شهرك‌سازي خواهيم داشت. كلنگ ساخت شهرك ايراني جي و تيسفون امسال به زمين زده خواهد شد و اصلاحات و اضافاتي در شهرك سينمايي نور تابان واقع در جاده قم اعمال خواهد شد.

اين فيلمساز با بيان اينكه در مرحله انتخاب بازيگر است، تصريح كرد: آغاز پيش‌توليد سريال «سلمان» با ضبط بخش مياني يعني مهاجرت سلمان به امپراطوري بيزانس خواهد بود. براي اين بخش سه كشور ارمنستان، تركيه و مراكش براي ضبط انتخاب شده‌اند كه اكثر بازيگران اين بخش خارجي و بومي همان كشور خواهند بود. پيش بيني مي‌شود ساخت بخش مياني 1سال و نیم به طول انجامد.