1

داعش کدام کارگردان ایرانی را به مرگ تهدید کرد؟+عکس

سینماژورنال: در حالی که در ماههای اخیر بخش عمده اخبار سیاسی به فعالیتهای افراطی گروههای چون داعش اختصاص داشته است به تازگی یک کارگردان سینما از تهدید به قتل از سوی داعش پرده برداشته است.

به گزارش سینماژورنال احمد رمضان‌زاده کارگردان درام عاشقانه “حکایت عاشقی” که به دلایل مختلف از اتهام تکخوانی زن تا توئیت جنجالی بازیگر اصلی‌اش با محدودیت همه جانبه در اکران روبرو بوده است در گفتگو با “مهر” از این گفته که در پروسه فیلمبرداری اثر چند بار داعش او و عوامل این فیلم را تهدید کرده است.

“حکایت عاشقی” داستان عشق یک عکاس ایرانی به خواننده‌ای کُرد را در دل فاجعه شیمیایی شدن حلبچه روایت می‌کند و رمضان‌زاده برای فیلمبرداری بخشهای انتهایی فیلم خود که مربوط می‌شود به کنسرت ناتمام این خواننده کُرد به اقلیم کردستان رفته است.

داعش من و بازیگرانم را تهدید کرد

گویا حین فیلمبرداری ده روزه در گورستان شهدای حلبچه بوده که رمضان‌زاده و گروه همراهش مرتب با تهدیدات مختلفی از سوی داعش روبرو شده‌اند.

رمضان‌زاده در این باره به “مهر” گفته است: شاید باورتان نشود اما برای فیلمبرداری بخش هایی از کار در لوکیشن های واقعی برخی عوامل فیلم از جمله خودم و شیلان رحمانی پیام هایی تهدیدآمیز از سوی داعش دریافت کردیم مبنی بر اینکه اجازه نمی‌دهند یک گروه ایرانی تصویرساز فاجعه شیمیایی حلبچه باشد.

وی ادامه داده است: با این حال با امید به خدا و حمایت مسعود جعفری جوزانی تهیه کننده با سعی در حفظ آرامش گروه کار را پیش بردیم. امیدم این بود این پیشبرد کار در اکران وضعیت بهتری را تجربه کند که تا اینجا چنین نشد.

تهدید به مرگ شدم اما وضعیت اکران تراژیک است

به گزارش سینماژورنال عجیب این است که رمضان زاده علیرغم این تهدیدات داعش، تولید فیلم را به پایان برده اما در اکران شرایط بدی را متحمل شده است.

وی در این باره گفته است: من برای تولید فیلم مشکلات فراوانی را متحمل شدم و از جمله تهدید به مرگ شدم اما متأسفم که می بینم وضعیت اکران فیلم بخصوص در شهرستان ها واقعا تراژیک است.

وی ادامه داده است: تنها شهری که فیلم ما را روی پرده دارد سینما هویزه مشهد است و با اینکه “حکایت عاشقی” به زندگی کردها پرداخته و بازیگران کرد دارد اما برای نمایش در منطقه غرب ایران که تنها ۳ سالن نمایش در کرمانشاه و سنندج دارد تا الان همکاری نکردند.

حکایت عاشقی
نمایی از “حکایت عاشقی” در گورستان شهدای حلبچه در اقلیم کردستان/همان نقطه ای که فیلمبرداری در آن با تهدید داعش مواجه شده بود