1

«دارکوب»⇐فیلم تبلیغاتی کاندیدای ۴درصدی؟؟/از «شهروند» خرید کنید+کنار «چیتگر» زندگی کنید+قدر «مترو» را بدانید

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر:

منفی: فیلم تبلیغاتی کاندیدای 4درصدی ؟! که هم از اهمیت فروشگاه «شهروند» و تلاشهای زیرزمینی برای توسعه مترو میگوید و هم مکثهای طولانی  دارد بر خانه های بر دریاچه چیتگر! ذوب در 4درصدی ها آن قدر هست که حتی نایلون دست زن معتاد هم لوگوی «شهروند» دارد و کمپ ترک اعتیاد هم از دستاوردهای 4درصدی!! اگر خانه قمرخانم محل سکونت معتادان را هم می بردند شمرون سمت مجتمع کاندیدای 4درصدی، ذوب کامل می شد!!

منفی: هشتاد دقیقه طول دادن فیلم برای نمایش اتفاقی که مدام درباره اش حرف زده میشود، کم نیست آقای شعیبی؟!

منفی: اینکه زن معتاد چطور گم شده و بعدتر چطور پیدا شده معلوم نیست! اصرار بی دلیل همسر دوم برای سر زدن به پاتوق معتادین، پیدا کردن زن معتاد و بروز ماجرایی جدید از کجا نشات گرفته؟! این زن، مددکار اجتماعی است یا هوو؟!؟! شاید هم سر زدن به نقاط جنوبی شهر ریشه دارد در رونمایی از اقدامات کاندیدای 4درصدی در شوش و گمرک و پاسگاه نعمت آباد؟!

منفی: بازی بد امین حیایی که از «ثبت…» تا «شعله ور» با یک میمیک بازی میکند و حتی عضلات دستانش هم بر یک مدار حرکت میکنند!

منفی: بازی بد مهناز افشار که با ادبیات پویش «بدسرپرست تنهاتر است» سراغ ایفای نقش زنی در آستانه فروپاشی آمده!رفتار و گفتار افشار کجا همپوشانی دارد با زنی که بخاطر دسیسه همسر سابق شوهر باید دودستی تلاش کند برای حفظ زندگی؟!

منفی: پایان بندی سرخوشانه از دگرگونی ناگهانی زن معتاد تا روی آوردی دفعتی مرد عصبی به دیالوگ و قرار دادن کودک در آغوش زن معتاد و اعتراف نهایی زن دوم نزد زن معتاد از کدام تحلیل آمده؟! از سینمای امید ی که رییس معزول مدام وعده اش را میداد؟!

کاراکتر:
«مهسا» با بازی سارا بهرامی یک معتاد به ته خط رسیده

دیالوگ:
–خدا عمرت بده اومدی مادرو حلال کردی راحت مرد

–میخوای بشم مثل خودت؟!
هر وقت خواستی بشی مثل من بگو بهت بگم از کجا جنس بگیری؟!

–مال همه ماله، مال ما بیت الماله؟

مهدی فلاح صابر
مهدی فلاح صابر