1

دادستان تهران سخنان رییس اداره نظارت را تکذیب کرد⇐هیچ سینماگری ممنوع الکار نشده

سینماژورنال: در حالی که روز گذشته خبر ابلاغ حکم دادستانی برای ممنوع الکاری سینماگرانی که تیزر آثارشان از جم روی آنتن رفته منتشر شده بود و حبیب ایل بیگی رییس اداره نظارت هم این خبر را تایید کرده بود(اینجا و اینجا را بخوانید) و رییس سازمان سینمایی هم در این باره یادداشت نوشته بود(اینجا را بخوانید)اما امروز دادستان تهران این ماجرا را تکذیب کرد.

به گزارش سینماژورنال عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در خصوص منع فعالیت برخی از هنرمندان و فیلم سازان گفت: حسب دستور قضایی بازپرس پرونده، مکاتبه اعلامی با ریاست سازمان امور سینمایی کشور صرفاً ناظر به شرکت‌های پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی بوده و هیچ‌گونه ارتباطی با منع فعالیت هنرمندان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های سینمایی ندارد.

دادستان تهران ضمن تکذیب خبر منع فعالیت هنرمندان و تهیه‌کنندگان، از رسانه‌ها خواست در انتشار اخبار قضایی دقت لازم را به عمل آورند.

بر این اساس خبر ممنوع الکاری رضا میرکریمی، علی سرتیپی، عبدا.. علیخانی، مصطفی کیایی، محمدرضا صابری و امیر پروین حسینی صحت ندارد و فقط شرکتهای پخشی همچون فیلمیران، پویافیلم و نورتابان بوده اند که طرف ابلاغ حکم دادستانی قرار گرفته اند.