1

«خوب بد جلف» ۷ میلیارد را رد کرد/«گشت۲» ۲ میلیارد را رد کرد/«سه بیگانه» بدون تیزر و بیلبورد به ۶۰۰ میلیون رسید/فیلم رییس شورای صنفی نمایش در قعر جدول فروش+آمار کامل فروش

سینماروزان: افت فروش نوروزی نسبت به زمان مشابه سال قبل کاملا محسوس است و این فرضیه را که فروش نوروز95 کاملا متأثر از پخش تیزرهای ماهواره ای بوده جدی تر می‌کند.

به گزارش سینماروزان حتی فیلمی مانند «ماجرای نیمروز» که حجمی فراوان از تیزرهای تلویزیونی به آن اختصاص یافته علیرغم دریافت سیمرغ مردمی جشنواره(!) هنوز فروشش به یک میلیارد نرسیده است آن هم درشرایطی که سه ارگان از حوزه هنری و فارابی گرفته تا تصویرشهر وابسته به شهرداری برای تولید این فیلم بودجه گذاشتند.

در این اوضاع کمدیهای «خوب بد جلف» و «گشت2» پیشتاز گیشه ها هستند که اولی رقم 7 میلیارد را رد کرده و دومی از 2 میلیارد فروش گذشته است. کمدی-انتقادی «سه بیگانه» که نه تیزر تلویزیونی محسوسی دارد و نه تبلیغات شهری هم رقم فروش 600 میلیون را رد کرده است.

قعرنشینان جدول فروش «آباجان»هاتف علیمردانی و «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان هستند و عجیب است فروش پایین «آباجان» در حالی رقم خورده که این فیلم از سوی خانه سینما به عنوان یکی از سه فیلم مردمی جشنواره سی و پنجم معرفی شد!!

«یک روز بخصوص» هم  فیلم رییس شورای صنفی نمایش است که در کمال ناباوری به اکران نوروزی رسید و حالا در انتهای جدول فروش قرار گرفته تا مشخص شود برخی اوقات حتی اکران در بهترین موعد سال هم کمکی به آثار با کیفیت پایین نمی‌کند.

آمار کامل فروش تا ابتداي جمعه 4 فروردین 1396 به شرح زير است:

(تمام ارقام به تومان است)

–خوب بد جلف 7 میلیارد و 140 میلیون(۳7روز)

–گشت(۲) 2 میلیارد و 120 میلیون(9روز)

–مبارک  ۱میلیارد و 2۰۰ میلیون(38روز)

–ماجرای نیمروز 700 میلیون(9روز)

–سه بیگانه  600 میلیون(16روز)

–هلن 300 میلیون (30روز)

–آباجان 130 میلیون(9روز)

–یک روز بخصوص 110میلیون(9روز)