1

«خندوانه» براي پول، دختران دم بخت را مسخره مي‌كند؟؟؟

سینماروزان/محمدصادق عابدینی: تبليغ اسپانسر «خندوانه» اين بار با طعم تمسخر دختراني همراه بود كه در سن ازدواج هستند.

به گزارش سینماروزان و به نقل از «جوان» پنج‌شنبه شب، در بخشي از برنامه «خندوانه» كه به تبليغ شركت «الف» يكي از اسپانسرهاي اين برنامه تلويزيوني اختصاص داشت، «دانيال» يكي از همكاران رامبد در اجراي برنامه، سراغ رامبد جوان مي‌آيد و از وي مي‌خواهد تا دخترش را شوهر بدهد و به‌رغم اينكه رامبد مي‌گويد كه دختر ندارد، دانيال تأكيد مي‌كند كه دختر را شوهر بدهد تا پير دختر نشود و براي جهيزيه‌اش از لوازم خانگي «الف» خريد كند.

برنامه «خندوانه» دو اسپانسر دارد كه يكي از آنها توليد‌كننده لوازم خانگي است كه اتفاقاً تبليغات پررنگ‌تري نيز در برنامه دارد.

مديران شبكه نسيم سيما يكي از دلايل ادامه توليد و پخش برنامه خندوانه را تمايل اسپانسر‌ها عنوان كرده‌اند و قاعدتاً دست‌اندركاران برنامه تلاش مي‌كنند با راضي نگه داشتن اسپانسرها زمينه حضور طولاني‌تر خود را در شبكه تضمين كنند، براي همين در مقاطع مشخصي از برنامه، رامبد جوان و همكارانش شروع به تعريف و تمجيد از اسپانسر كرده و از كيفيت كالا و شرايط شگفت‌انگيز فروش اين محصولات مي‌گويند.

در اين بين بعضاً رامبد و همكارانش خودشان را سوژه كرده و درباره اينكه حتماً بايد اسنوا بخرند مي‌گويند! با اين همه، هيچ كدام از اين روش‌هاي تبليغاتي كه گاهي خيلي گل‌درشت و غير مؤثر است، نمی‌تواند مجوزي باشد تا بخشي از جامعه براي اينكه محصولات لوازم خانگي فروش بیشتری داشته باشد، مورد تمسخر قرار گيرند.

بالا رفتن سن ازدواج و اينكه بخشي از دختران جامعه به خاطر نبود تمايل به ازدواج شانس زندگي متاهلي را از دست مي‌دهند، واقعيتي است كه با آن روبه‌رو هستيم، اما اطلاق واژه «پيردختر» براي دختراني كه نتوانسته‌اند همسر مناسب پيدا كنند، آن هم براي اينكه يك برند توليد لوازم خانگي بتواند فروش بهتري داشته باشد، كار اخلاقي است؟

اجراي تبليغ توهين‌آميز حامي مالي برنامه خندوانه توسط رامبد جوان و همكارش دانيال، بازتاب‌هاي منفي زيادي در شبكه‌هاي اجتماعي داشته است.

«حتي اگه يه دختر هم امشب پيش خونواده‌اش از شنيدن «دخترتو بده بره» و «پيردختر» تو خندوانه خجالت كشيده باشه مسئولي آقاي رامبد جوان»، «تو خندوانه براي تبليغ خريد محصولات اسنوا رو آوردن به تحقير دختراي تو خونه، لطف كردن نگفتن ترشيده گفتن ميخواي دخترتو نگه داري پير دختر بشه؟» اينها دو نمونه از اين واكنش‌هاي اعتراضي به خندوانه است، آيا مدير و ناظر پخش شبكه نسيم، نسبت به اين موارد حساسيت ندارند؟! روز گذشته رامبد جوان با انتشار متني در اينستاگرامش توضيحاتي درباره اين اتفاق داد و عذرخواهي كرد.