1

#خسرو_معصومی در رونمایی از کتاب فیلمنامه‌هایش بیان داشت⇐تنها چیزی که در دبیرستان به آن علاقه‌ای نداشتم خواندن کتاب بود!!/خواندن آثار صمد بهرنگی، زندگیم را زیر و رو کرد!/درباره یک موضوع انشاهای مختلفی برای همکلاسی‌های خود می‌نوشتم!/آن قدر به فیلمنامه #شلیک… اصلاحیه دادند که قبل از تولید، توقیف شد!

سینماروزان/حامد مظفری: خسرو معصومی فیلمسازی که اغلب طبیعت رازآلود جنگل‌های گلستان و مازندران را مجالی کرده برای روایت داستان‌هایی جذاب، در رونمایی از کتاب «سه‌گانه برف»- که شامل شش فیلمنامه‌اش می‌شود- به گلایه از توقیف فیلمنامه‌ای پرداخت مرتبط با کولبران در دولت #اعتدال؛ فیلمنامه‌ای که بنا بود با حضور نوید محمدزاده به تولید برسد…

به گزارش سینماروزان، خسرو معصومی با اشاره به ردّ این فیلمنامه در دولت اعتدال در خانه هنرمندان بیان داشت: مدتها بود که داشتم روی فیلمنامه‌ای با عنوان «شلیک به اسب لنگ» با محوریت کول‌بران کار می‌کردم، بعد از آنکه ارشاد سه بار به این فیلمنامه اصلاحیه داد، اما در نهایت دولت اعتدال به آن مجوز نداد و این کار هیچ وقت ساخته نشد و انگاری قبل از تولید، توقیف شد.

خسرو معصومی با اشاره به ریشه‌های علایق هنریش بیان داشت: تنها چیزی که از دوران دبیرستان به آن علاقه‌ای نداشتم خواندن کتاب بود! یادم است یک روز یکی از دوستانم من را به کتاب‌فروشی برد و برایم کتابی پلیسی خرید. وقتی به خانه رفتم از روی کنجکاوی آن را خواندم و خیلی خوشم آمد؛ به‌طوری‌که خواندن چنین کتاب‌هایی استمرار پیدا کرد. آن دوستم با این روش من را علاقه‌مند به کتاب‌خوانی کرد اما یک روز برادرم کتابی برایم خرید که زندگی من را زیر و رو کرد. برادرم مجموعه کتاب‌های صمد بهرنگی را به من داد و با این مجموعه عاشق خواندن کتاب شدم.

کارگردان #کار_کثیف و #رسم_عاشق_کشی افزود: من آدمی نبودم که چیزی بنویسم؛ این موضوع از آنجایی شروع شد که روزی در روزنامه‌دیواری مدرسه قصه‌ای نوشتم و آن قصه به چشم آمد. آن روز دیگر تصمیم گرفتم بنویسم، آرام آرام شروع به نوشتن کردم؛ به نحوی که درباره یک موضوع انشاهای مختلفی برای همکلاسی‌های خودم می‌نوشتم.

کارگردان #باد_در_علفزار_می‌پیچد و #خرس، گفت: یک بار فیلمنامه‌ای ۲ صفحه‌ای با نام «خاک باران» از کیانوش عیاری خواندم، آن فیلمنامه به معنای واقعی من را تکان داد، از آن به بعد سعی کردم از روی دست کیانوش عیاری فیلمنامه‌نویسی کنم و تلاش کردم نوشته‌هایم منطبق با طبیعتی باشد که آن را از کودکی، حس کرده بودم.

روایت خسرو معصومی از توقیف فیلم شلیک به اسب لنگ
روایت خسرو معصومی از توقیف فیلم شلیک به اسب لنگ