1

خروجی فعالیت دو ساله شورای ۹ نفره سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان؟⇐«خاله قورباغه» طائرپور با حمایت فارابی کلید خورد

سینماروزان/حامد مظفری: اسفندماه دو سال قبل بود که شورایی موسوم به سیاستگذاری کودک و نوجوان با حکم حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی شروع به کار کرد.

به گزارش سینماروزان مهدی ارگانی، مسعود کرامتی، حمید جبلی، جواد حاتمی، مهدی یزدانی، محسن چینی فروشان، علیرضا تابش، مرضیه برومند و فرشته طائرپور اعضای نه نفره این شورا بودند و در حکمی که ایوبی برای آنها صادر کرده بود به صراحت بر این امر تأکید شده بود که سینمای کودک و نوجوان در سالهای اخیر چیزی بر کارنامه خود نیفزوده و این شورای کاملا دولتی تشکیل میشود در جهت ارتقای تولید؛ تبلیغ و نمایش فیلمهای کودک و نوجوان!

حالا دو سال بعد از آن صدور حکم و فعالیت 24 ماهه این 9 نفر در آن شورا، نه در امر تولید فیلمهای کودک تحول خاصی را شاهد بوده ایم و نه در عرصه تبلیغ و اکران فیلمهای کودک. از آن سو جشنواره کودک و نوجوان نیز بعد از دوتکه شدن عملا به محاق رفت تا جایی که در یک بازگشت به عقب تصمیم به ترکیب مجدد دو بخش این جشنواره برای برگزاری در سال آینده گرفته شد.

اینکه این 9 نفر در جلساتی که برگزار کردند چه رهنمودها و تصمیماتی را برای ارتقای سینمای کودک گرفته اند مشخص نیست و حتی برخلاف گفته شش ماه قبل فرشته طائرپور از اعضای حاضر در شورا نه تنها اکران ویژه کودک راه نیفتاده است که در همه این دو سال مهجوریت عجیب و غریب فیلمهای کودک در تخصیص سالنهای کافی برای نمایش آنها را شاهد بوده ایم.

اما آنچه مشخص است اینکه بالاخره یکی از اعضای این تیم 9 نفره شورای سیاستگذاری یعنی فرشته طائرپور توانست بعد از مدتها تهیه کنندگی را تجربه کند آن هم با فیلمی کودک به نام «خاله قورباغه» که گویا هم حمایت فارابی و هم سوله نهاد ریاست جمهوری را برای تولید همراه داشته است.(اینجا را بخوانید)

«خاله قورباغه» هفتم اسفندماه کلید خورده و صدالبته یکی دیگر از اعضای این شورای سیاستگذاری یعنی مسعود کرامتی هم بعد از سالها دوری از فیلمسازی به عنوان کارگردان پشت دوربین «خاله قورباغه» رفت.

آیا ایجاد اشتغال برای دو عضو از یک شورای سیاستگذاری دولتی نمی تواند یک دستاورد برای سینمای کودک و نوجوان باشد؟

خاله قورباغه
خاله قورباغه