1

خروجی شفاف سازی حسین انتظامی پیرامون چگونگی صرف بودجه در خانه سینما⇐بیش از دو میلیارد برای برگزاری نشست و جشن و…!!+نزدیک به نیم میلیارد برای زیرساخت فروش اینترنتی!!+بیش از صد میلیون برای طراحی ساختار(!) خانه+فقط ۲۰میلیون برای تعاونی مسکن!!

سینماروزان: شفاف سازی مالی حسین انتظامی که پاسخیست به پرسشهای رسانه های مستقل به خانه سینما رسید و در مرحله اول فهرستی از هزینه کرد بودجه ای خانه سینما منتشر شد.

این فهرست مشخص میسازد که در سال 97 نزدیک به 7 میلیارد بودجه(دقیقا 6میلیارد و 850میلیون) در خانه سینما صرف شده است.

لابد فکر می کنید بخش عمده این میلیاردها صرف کمک به ارتقای وضعیت زندگی بدنه سینماست ولی جزییات خرج بودجه حکایتهایی دیگر دارد.

کافیست بدانید بیش از یک میلیارد بودجه(دقیقا یک میلیارد و 180میلیون) صرف کمک به برگزاری نشستهای تخصصی شده! بیش از یک میلیارد(دقیقا یک میلیارد و 294میلیون) صرف برگزاری جشن و کتاب سال و فعالیت فرهنگی(!؟) شده

نزدیک به نیم میلیارد(دقیقا 475میلیون) صرف کمک به تأمین زیرساختهای فروش اینترنتی و تبلیغ شده!! در فهرست بودجه ای خانه سینما با صرف رقم 108 میلیونی برای طراحی خانه سینما روبروییم!!

عجیب نیست؟؟ در خانه سینما هزینه های هنگفت شده برای اموری که کمترین ربط مستقیم به ارتقای رفاه بدنه سینما ندارند و از آن سو برای یک اقدام کاملا رفاهی مربوط به صنف که تعاونی مسکن اعضاست فقط 20 میلیون هزینه شده!!!

فهرست بودجه ای خانه سینما شگفتیهای دیگری هم دارد و مثلا صرف 420 میلیون برای “سایر خدمات”!!!

امید که در ادامه شفاف سازی حسین انتظامی جزییات دقیق بودجه ای خانه سینما هم مشخص شود و اینکه مثلا آن 108میلیون برای طراحی خانه سینما دقیقا به چه کسانی رسیده؟؟ یا آن بیش از یک میلیارد بودجه که اسما صرف برگزاری جشن و کتاب و… شده دقیقا بین چه کسانی و به چه منظوری تقسیم شده؟؟؟

فهرست کامل بودجه ای 97 خانه سینما را اینجا ببینید.